Linux Kernel
A versione stabile di u kernel Linux 5.0 hè stata liberata à u publicu ieri, Mentre generalmente cambià à un numeru di versione radicalmente diversu in a gestione di u cicculu di vita di u software di solitu significa aghjustà miglioramenti maiò à a versione appena liberata, sta regula ùn trova micca a so piazza in a nova versione di u kernel 5.0 Linux chì hè avà dispunibule.
Sicondu Linus Torvalds, stu numeru "5.0" chì hè statu assignatu «ùn significa nunda di più cà u fattu chì i numeri 4.x sò diventati abbastanza grandi chì mi restu senza dita è pedi". Dittu simplici, solu "capricciu".
Tuttavia, a numerazione di a nova versione di u kernel Linux ùn ubbidisce micca à una regula specifica è ùn face altru chè rende felice à Linus.
In questa quinta versione maiò di u Kernel Linux, vene cun una gestione di e attività energetica efficiente nantu à i dispositivi telefunichi attraversu u pianificatore di attività.
Index
Cosa hè Novu in u Kernel Linux 5.0?
Questu nova funzione di pianificazione di l'efficienza energetica permette à u pianificatore di attività di piglià decisioni chì riduce u cunsumu d'energia in e piattaforme SMP asimmetriche, cum'è l'attivazione iniziale di e tarei à i processori più efficienti energeticamente.
Questu hè impurtante perchè, in pratica, furnisce una migliore gestione di l'energia per telefoni chì utilizanu i grandi processori ARM.LITTLE.
Sempre à u livellu di u dispositivu di risparmiu d'energia, ci hè statu un miglioramentu in a gestione di a crittografia di u sistema di file Linux.
Questa nova versione di Kernel 5.0 aghjusta supportu per Adiantum, un sistema di crittografia diversu da l'algoritmu AES.
Adiantum hè statu sviluppatu per furnisce a crittografia di u sistema di file in dispositivi Android di fascia bassa chì ùn anu micca crittografia Standard Advanced Encryption (AES).
Questu hè vantaghju perchèe in ARM Cortex-A7, a crittografia Adiantum per i messaggi 4096-byte hè circa 4 volte più rapida di a crittografia AES-256-XTS è a decifrazione hè circa 5 volte più rapida di quest'ultima.
I driver video anu ancu ricevutu miglioramenti
Oltre à queste duie caratteristiche per dispositivi efficienti energeticamente, Questa versione 5.0 di u kernel Linux include ancu u supportu di visualizazione FreeSync di AMD.
Sicondu alcuni utilizatori, FreeSync hè di gran lunga a più impurtante funzione AMDGPU mai rilasciata.
FreeSync hè una tecnulugia di sincronia adattativa per i display LCD chì supportanu a frequenza di rinfrescamentu dinamica per furnisce un cuntrollu di bassa latenza è una sperienza di visione fluida.
Insemi cù a versione 19.0 di a libreria Mesa3D, Linux Kernel 5.0 pò avà supportà FreeSync / VESA Adaptive-Sync in tutte e cunnessioni DisplayPort. Sta funzione chì mancava da u driver AMD Linux hè avà dispunibuli.
Cum'è l'altri miglioramenti, sta nova versione di u kernel Linux include ancu un supportu per u gestore di risorse cpuset in cgroupv2, u novu sistema di gruppu di cuntrollu unificatu di Linux.
U driver cpuset fornisce un meccanismu per restringe a posizione di l'attività di processore è di node di memoria solu à e risorse specificate in i fugliali di l'interfaccia CPU di u gruppu di cuntrollu attuale di una attività.
Tra i miglioramenti introdotti in u novu Linux Kernel 5.0, avà pudemu ancu mintuvà u sustegnu di i file swap in Btrfs.
Durante decennii, u sistema di file Btrfs elimina u supportu di file swap per via di corruzzione potenziale.
Tuttavia, Avà chì e restrizioni adatte sò in piazza, i mantenitori di u kernel anu ristabilitu u supportu per i file swap sopra u sistema di fugliali Btrfs. È per fà questu, u fugliale di paginazione deve esse cumpletamente assignatu cum'è "nocow" senza cumpressione nantu à u dispositivu in questione.
Infine, avemu l'aghjuntu di binderfs, un pseudo-file system per u controller Android Binder IPC. Stu sistema di fugliale obligatoriu vi permette di gestisce parechje istanze di Android.
Al di là di sti impurtanti miglioramenti, avemu ancu parechji novi driver è altri miglioramenti cumprese sistemi di file, gestione di memoria, stratu di blocchi, virtualizazione, crittografia, rete, X86, ARM, PowerPC, architetture RiscV, driver, ecc.
Cume installà Kernel 5.0?
Se site interessatu à installà sta nova versione di u Kernel, Pudete visità u ligame seguente induve presentemu dui modi per fà. U ligame hè questu.
Sianu the first to comment