In u prossimu articulu emu da fà un ochju à gEDA. Questu hè un ambiente di software per l'automatizazione di disegni elettronichi chì l'utenti puderanu aduprà in a cuncezzione di schemi elettrichi, circuiti stampati è simulazioni.
U prugettu gEDA hà pruduttu è continua à sviluppassi una suite di fonti aperte cumpleta è toolkit di automazione di cuncepimentu elettronicu. U nome di u prugettu vene da a GPL per a licenza, è da l'acronimu in Inglese Electronic Design Automation tools (strumenti di automazione di cuncepimentu elettronicu). A licenza hè sottu à i termini di a GNU GPL, chì a lista cum'è software liberu.
U prugettu gEDA hè statu iniziatu per via di a mancanza di strumenti EDA gratuiti per i sistemi POSIX. A suite hè sviluppata principalmente nantu à a piattaforma GNU / Linux. Inoltre, un certu sforzu hè fattu da i sviluppatori per assicurà chì l'utili funzionanu ancu in altre piattaforme.
Queste tipe di strumenti sò aduprati per a cuncezzione di circuiti elettrichi, catturazione schematica, simulazioni, prototipazione è produzzione. Attualmente, u prugettu gEDA offre un inseme di applicazioni di lugiziale libaru per u cuncepimentu elettronicu. Questi includenu strumenti per a catturazione schematica, gestione di l'attributi, generazione di fattura di materiali (BOM), elenchi di rete in più di 20 formati di elenchi di rete, per simulazione analogica / digitale è per circuiti stampati (PCB). gEDA hè principalmente orientatu versu u cuncepimentu di circuiti stampati, à u cuntrariu di u cuncepimentu di circuiti integrati.
Caratteristiche generali
A suite gEDA hè un inseme di prugrammi. Alcuni di quelli chì includenu sò i seguenti:
- Pudemu disegna schemi elettronichi, chì descrivenu a struttura logica di un circuitu cù u strumentu gschem. I Schematics sò cumposti di simboli, chì rapprisentanu i varii cumpunenti di u circuitu, è sò ottenuti da una biblioteca standard o da quelli creati da l'utente. E cunnessione trà cumpunenti sò riprisentate da rete (cables).
- Averemu dispunibule gattrib, Chì ghjè un prugramma simile à un fogliu per a mudificazione in massa di attributi di cumpunenti.
- Avemu da avè libreria di funzioni cum'è libgeda per manipulà u schema gEDA è i simboli.
- Con netlist averemu una utilità altamente flessibile è sensibile à a ghjerarchia chì analizeghja i schemi per generà una seria di risultati. Questi includenu elenchi di rete per una larga varietà di strumenti di cuncepimentu di rete. PCB. Pudemu dinò generà fatture di materiali è rapporti di DRC per i nostri schemi.
- Puderemu aduprà una utilità di linea di cummanda cum'è gsch2pcb per simplificà u flussu di travagliu induve hè adupratu 'PCB'Y'gschem'.
- gsymcheck Hè una utilità per verificà errori cumuni in i fugliali di simbuli schematichi
- L'utilità di a linea di cummanda Sbagliu implementa a configurazione di i prugrammi sopra, L'esportazione di schemi è simboli in vari formati in più di u shell per l'elaborazione in linea di cummanda di i nostri dati.
Installazione di gEDA in Ubuntu
Se vulete avè stu software in Ubuntu, pò esse installatu in parechje manere. U primu serà aprendu un terminal (Ctrl + Alt + T) è scrivendu u script seguente:
sudo apt update && sudo apt install geda pcb gerbv
Se preferite micca aduprà u terminal, pudete ancu installate stu prugramma da l'opzione software Ubuntu. Basta à aprila è circà "manghjà".
Dopu l'installazione, qualunque sia l'opzione chì aduprate, u lugiziale pò esse lanciatu circhendu u lanciatore currispondente in u nostru urdinatore.
Pò esse uttene più infurmazione circa stu prughjettu in u vostru pagina web. L'infurmazione si pò truvà ancu in u vostru Wiki o a sezione di documentazione chì truveremu in u Wiki. Ogni quistione nantu à stu prughjettu, pensu chì si pò risolve in u Sezione FAQ.
Se vulete cunsultate i disegni creati cù gEDA, pudete fà per mezu di u galleria di prughjetti chì si pò truvà nant'à u vostru Wiki.
Sianu the first to comment