Nvidia hè statu u scopu di parechji attacchi da a cumunità di u software lìbbiru, è tutti noi chì seguitemu da vicinu e nutizie di u nostru sistema upirativu preferitu, arricurderemu di l'esplicazioni chì Linus Torvalds ellu hà direttu à l'epica. Nuddu contesta se sia in quellu casu sia in altri eranu ben fundati o micca, a verità hè chì per furtuna per quelli chì preferenu avè u più software liberu pussibule ci hè a opzione di aduprà i driver novu.
Queste, cume sapemu bè, sò migliorate assai, ma qualchì volta purtroppu hè necessariu ricorre à i piloti ufficiali per ragioni di quellu margine di prestazione in più ch'elli ponu offre. Cusì, in questu post avemu da vede cumu installà driver NVIDIA proprietarii in Ubuntu, per quale prima di tuttu avemu da verificà quale hè u mudellu di carta grafica chì avemu in u nostru sistema.
Avemu apertu una finestra di terminal (Ctrl + Alt + T) è eseguite:
lspci | grep vga
Dopu chì duvemu vede qualcosa cum'è:
02: 00.0 Controller compatible VGA: NVIDIA Corporation GT215 [GeForce GT 240] (rev a2)
In u mo casu, a carta grafica chì hà u mo urdinatore hè a NVIDIA GeForce GT 240. Perfettu, allora avemu da stallà u pacchettu linux-headers-generic, chì stallerà i fugliali di l'intestazione di a versione di u kernel chì avemu installatu:
sudo apt-get install build-essential linux-headers-generic
Fattu chì andemu à a pagina di scaricamentu NVIDIA, chì si trova à http://www.nvidia.es/Download/index.aspx?lang=es, è quì selezziunemu u cunduttore per a nostra carta. In u mo casu, cù l'infurmazioni ottenute prima, cercu e opzioni; Avissi qualcosa cum'è ciò chì vedete in l'imagine superiore di questu post è una volta chì aghju cliccatu nantu à "Cerca", dopu avè finalmente avè accessu à a pagina da a quale pudemu scaricà i driver per a nostra carta.
Una volta chì avemu i cunduttori in u nostru urdinatore andemu in u cartulare di scaricamentu è eseguitu, u fugliale hè qualcosa di u tippu 'NVIDIA-Linux-x86_64-340.76.run'. Hè un schedariu di tippu script è a parte chì dice '-340.76' varierà secondu u tippu di versione. Ebbè, duvemu eseguisce quellu script ma per questu duvemu dà permessu di esecuzione:
sudo chmod + 755 NVIDIA-Linux-x86_64-340.76.run
Avà avemu da aghjunghje u driver Nouveau à a Lista Nera di moduli di kernel, per impedisce ch'ellu si carichi à l'iniziu di u sistema:
sudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist.conf
È aghjustemu à a fine di u fugliale a linea:
lista nera nouveau
Dopu, ciò chì averemu bisognu hè di disinstallà tutti i pacchetti di driver grafichi chì sò venuti cù a nostra installazione Ubuntu. Per questu eseguemu:
sudo apt-get remove –purge nvidia *
sudo apt-get remove -purge xserver-xorg-video-nouveau
Ora apremu una nova finestra di console (Ctrl + Alt + F2), ci cunnettemu è inserimu u seguitu:
sudo /etc/init.d/lightdm stop
Cù questu finimu l'ambiente graficu, è una volta l'avemu fattu, ripartimu l'urdinatore:
sudo reboot
Sta volta, quandu u sistema principia riceveremu un avvisu chì ci avverterà chì Ubuntu funziona in modalità a bassa risoluzione, Chì duvemu accettà. Dopu, riceveremu parechje alternative à u boot, è ciò chì duvemu fà hè selezziunà quellu chì dice "Principià una sessione in modu cunsula". Riturnemu à un login cum'è quellu chì avemu vistu in u passu precedente, è sta volta dopu avè inseritu i nostri dati, avemu da eseguisce u script di installazione di i driver NVIDIA:
sudo sh NVIDIA-Linux-x86_64-340.76.run
L'installazione cumencia à corre, è a cosa più sicura è pratica hè di cliccà nantu à "Iè, accettu" à tutti, è à a fine ripartimu l'ambiente graficu:
serviziu sudo lightdm start
Ora pudemu accede à l'ambiente graficu, a sola cosa chì resta hè di eseguisce l'utile "Configurazione di Configurazione di u Servitore NVIDIA", induve in l'opzione Configurazione di u Servitore NVIDIA X o l'opzione di Configurazione di u Display di u Servitore X salveremu a configurazione in un fugliale, clicchendu nant'à «Salvà in X File di Configurazione». Eccu, avà seremu pronti è aduprà e migliori opzioni NVIDIA per u nostru sistema.
9 cumenti, lasciate i toi
Salute, u mo laptop vene cun una grafica Intel integrata è una NVIDIA dedicata, mettendu lspci | grep VGA Aghju uttenutu un controller compatibile VGA: Intel Corporation Haswell-ULT Integrated Graphics Controller (rev 0b)
Significa chì ùn aghju micca aduprà gràfiche NVIDIA? A verità hè chì ùn adupru micca l'urdinatore per ghjucà è tuttu funziona currettamente. Grazie.
Bon articulu. Sarebbe assai interessante di publicà unu nantu à cume aghjurnà u kernel cù i driver proprietarii installati senza truvassi subitu cù un schermu neru è senza i x ... Perchè sarebbe cusì disordinatu avè driver grafichi in boni cundizioni in Ubuntu, in Linux in generale ... hè un incubo, veramente.
uf troppu cumplicatu per mè, a verità hè chì ancu se amu Ubuntu è hè ciò chì aghju installatu, rende sempre difficiule per mè d'aghjurnà alcuni driver ... Aghju merda ... .. in verità duverebbenu facilità assai di più u sughjettu di i driver grafichi, hè un orrore per quelli chì ùn sanu micca ... ..
Tuttu u bonu finu à u passaghju di sudo sh NVIDIA, ùn corre micca uttene sh: 0 cant'open
Ciao, Provu à installà Ubunto da zero nantu à u mo laptop è aghju una Nvidia GTX. U puntu hè chì si pende nantu à u primu schermu d'installazione, mancu u primu schermu per sceglie a lingua apparisce. Aghju lettu assai è apparentemente u prublema hè cù stu tipu di carta. Mi piacerebbe sapè se puderete aiutami cù l'installazione da zero, pare chì a soluzione derivi da qualcosa di simile à ciò chì spiegate in st'articulu, ma ùn aghju micca e cunniscenze necessarie per realizallu in l'installazione da zeru. Apprezzu l'aiutu. Tuttu u megliu
Quantu amichi cumplicati tornu à Windows 10 à parte u mo laptop cun ubuntu 16.04 diventa assai caldu quandu aduprendu sempre u novu driver duveria avè l'opzione windows per aduprà a grafica di u processatore è solu quandu hè necessariu aduprà nvidia.
Grazie mille. Aghju pruvatu cù Linux Mint 19.1 è tuttu hà funzionatu perfettamente per mè, l'unicu hè chì quandu si riavvia dopu avè disinstallatu i driver precedenti, carica automaticamente u modu graficu, allora hè necessariu finisce u graficu modalità di novu per esse capace di iniziare l'installazione, dopu, tuttu eccellente. Grazie tante
Ebbè, hà travagliatu perfettamente per mè, eccettu chì cù l'ultimu driver Nvidia a grafica hè più lenta ch'è cù i driver proprietarii chì Ubuntu offre (kubuntu 18.04.3).
Nvidia = GTX 660M, driver 418.88 più lento di Ubuntu 390 o 415.
Dunque in pochi ghjorni installeraghju quelli di ubuntu.
Ernesto Lupercio :
marcà errori quandu esegue u fugliale run