In u prossimu articulu vi mustraraghju cumu installà trè desktop veramente ligeri nantu à u nostru ultimu sistema operatore Ubuntu, ancu s'ellu hè ancu funziunale per versioni più vechje o sistemi basati in Debian. Questi trè desktop si distinguenu per esse soprattuttu ligeri è pensati per e macchine cù pocu risorse di sistema. Per esempiu, aghju risuscitatu una vechja torre instalendu Xubuntu nantu à questu, è ùn sò micca mentitu quandu dicu chì eramu per ghjittà. I desktop chì avemu da trattà quì sò LXDE è Xfce, è ancu LXQt.
In quantu à LXDE è LXQt, sò sviluppati da a stessa persona, Hong Jen Yee. Micca cuntentu di ciò chì GTK avia da offre, hà cuminciatu à sperimentà LXQt, è ancu s'ellu ùn hà micca abbandunatu LXDE è dice chì i dui desktop coexisteranu, a verità hè chì si cura di LXQt più di LXDE. Inoltre, Lubuntu abbandunò LXDE è à u mumentu di a scrittura di stu articulu u so desktop hè LXQt per un bellu pezzu.
L'installazione di dui di sti trè desktop in Ubuntu hè faciule quant'è pochi cose ponu esse, postu chì Ubuntu hà duie distribuzioni cumplete specificamente per questi dui desktop, unu hè. Xubuntu (Xfce) è l'altru hè Lubuntu (LXQt). L'installazione di LXDE ùn hè micca chì hè più difficiule, ma i risultati ùn saranu micca cum'è cumpletu cum'è in l'altri dui casi in u quale basu installà tuttu, ambienti grafichi, applicazioni, biblioteche è cusì.
Index
Cumu installà u desktop LXDE
Prima avemu da aghjurnà a lista di repository cù u cumandimu:
sudo apt update
Siconda, aghjurneremu tuttu u sistema:
sudo apt upgrade
Terzu, installemu u desktop LXDE:
sudo apt install lxde
Quandu entre in l'ultimu cumandamentu, videremu chì parechji pacchetti parevanu installà, ma hè normale perchè avemu da installà un desktop sanu. Quandu accettemu, u prucessu hà da principià. À un certu mumentu ci dumandarà ciò chì vulemu aduprà per inizià a sessione, per sceglie trà pacchetti cum'è gdm è lightdm. Facemu a nostra selezzione è finisce a stallazione. Per vede ciò chì avemu stallatu, avemu solu scunnettà si è apre una nova sessione selezziunate l'opzione LXDE da a pantalla di login.
Cumu installà Xfce desktop
In u listessu modu cum'è prima, aghjurneremu a lista di i pacchetti:
sudo apt update
Avà aghjurneremu tuttu u sistema:
sudo apt upgrade
Per installà infine Xfce:
sudo apt install xubuntu-desktop
Cum'è l'installazione di LXDE, ci sarà un puntu induve duvemu sceglie u software di gestione di sessione. Per accede à Xfce, avemu da chjude a sessione attuale è apre una nova sessione selezziunate questu desktop da a pantalla di login.
Cumu installà LXQt
Cum'è cù LXDE è Xfce, i primi dui cumandamenti seranu per aghjurnà a lista di pacchetti è u sistema operatore:
sudo apt update sudo apt upgrade
Cù u terzu cumandimu, installemu u desktop:
sudo apt install lubuntu-desktop
Cum'è sempre quandu installate un desktop, venerà un tempu quandu avemu da sceglie u software di gestione di sessione. Una volta a stallazione hè finita, per login cù LZQt avemu da chjude a sessione attuale è apre a nova sessione scegliendu l'icona LXQt da a pantalla di login.
LXQt Backports Repository
Comu avemu digià spiegatu, à u mumentu di a scrittura di stu articulu Lubuntu usa LXQt, avè abbandunatu LXDE per qualsiasi mutivu. Puderia esse perchè pensanu u stessu cum'è u so creatore in quantu à GTK, puderia esse perchè anu cuminciatu à interessà più di LXQt... ma anu fattu u saltu. Inoltre, cum'è KDE hà u so Repositoriu di Backports, Lubuntu mossa è hà fattu u listessu.
Per quelli chì ùn sanu micca ciò chì questu hè, un "backport" hè porta u software da una versione futura o più nova à una più vechja. In u casu di KDE, caricanu Plasma, Frameworks, è KDE Gear à u so repository Backports in modu chì pò esse usatu in Kubuntu è altri sistemi operativi basati in Debian. Altrimenti, avissimu aspittà sei mesi per installà tuttu stu software.
Lubuntu hà fattu u listessu, ma cù LXQt. Se esce una nova versione di u desktop, pò esse stallatu istantaneamente se u repository Lubuntu Backports hè aghjuntu, qualcosa chì pò esse ottenutu aprendu un terminal è inserendu stu cumandamentu:
sudo add-apt-repository ppa:lubuntu-dev/backports-staging
Una volta chì u cumandamentu precedente hè statu inseritu, avemu da vultà à u puntu di Cumu installà LXQt è fà ciò chì hè spiegatu quì.
Ma tenite una cosa in mente: ancu s'è u software in stu tipu di repository hà digià ghjuntu à a so versione stabile, installendu e cose appena sò liberati. micca sempre una bona idea. Quandu una versione zero-puntu di LXQt esce, Lubuntu a caricherà in i so Backports ancu s'ellu ùn hè micca stata liberata alcuna correzione di bug. Per d 'altra banda, se stemu in a versione offerta da u sistema operatore, avemu da aspittà finu à 6 mesi per gode di un novu desktop. A decisione hè nostra.
Più infurmazione - RazorQT, un desktop liggeru per u vostru Ubuntu
14 cumenti, lasciate i toi
Sentite una dumanda, chì hè più veloce LXDE o KDE, scusate per distorsione ma mi intriga assai.
Senza dubbitu LXDE postu chì hè assai più leggeru.
Grazie mille, l'aghju da integrà à a mo Linux Mint
U KDE hè u più pesante, XFCE è LXDE, preferiscu XFCE cù a barra falata "XP-like" sò megliu, ancu di più se riduce a risoluzione di u schermu da 1080p à 720p, hè un pocu menu di a metà di u travagliu per a grafica u cambiamentu di risoluzione.
logicu ciò chì hè lxde
Sentite un'altra dumanda, LXDE hè cumpatibile cù l'effetti Compiz?
Micca solu in i pentium, aghju un AMD64 X3 à 3.2 ghz, cù un AMD HD 4250 è XFCE à 720p hè assai più fluidu ch'è Unity o Unity 2d, Gnome Shell o Cinnamon.
Avà aghju un prublema à u principiu, nantu à u screnu di u desktop selezziunatu, aghju una longa lista, tantu longa chì ùn si adatta micca à u schermu è dunque ùn possu micca dà à l'opzione di accettà ... ùn mi lascia micca entrà qualsiasi altru desktop oltre l'unità, quandu li aghju tutti installati ... chì possu fà?
Nant'à u mo IBM t23 cù pentium 3 1ghz 256 mb RAM, u xfce funziona cusì bè
Aghju pruvatu lxde, ma pensu chì xubuntu hà più supportu!
Salute, una quistione yp tenog ubuntu 16.04 in dual boot cù windows 10 da grub 2, hè pussibule d'utilizà un ambiente cum'è xfce senza nisun prublema cù u boot di i dui sistemi? Aghju un pc cun boni risorse ma se chjama l'attenzione nantu à l'idea di fà a so prestazione più fluida.
ùn sò micca
Aghju dighjà installatu xfce ma ùn carica micca u mo desktop, gnome continua à apparì. chì fazzu
PRIMU sceglite l'utilizatore è dopu cambiate l'ambiente di u desktop (hè accadutu ancu à mè)