Hè sempre statu dettu chì u RAM ci hè per aduprà. Di sicuru, questu hè validu quandu avemu un urdinatore cù abbastanza memoria per ùn fighjà micca ciò chì succede cun ellu. Quandu simu un pocu più stretti, vale a pena cura un pocu, in u sensu chì ci vole à guardà quantu simu occupati è, quandu hè pussibule, assicuratevi chì a nostra squadra pò piglià un pocu d'aria.
A volte, u sistema ùn libera micca Memoria RAM chì ùn hè più aduprata è ancu s'ellu hè liberatu nantu à a dumanda - per chjamà in qualchì manera - quandu apremu un novu prugramma, pò ancu esse liberatu manualmente inserendu un simplice cumannu in a nostra cunsola. In teoria, stu cumpurtamentu hè cumunu in quasi tutti i sistemi operativi, è hè sensu: per pudè andà più veloce quandu vulemu accede à qualcosa chì avemu usatu di novu.
Scuprite quantu hè in usu è poi liberate RAM
Prima di tuttu, piantate sapete quantu memoria hè in usu, quantu hè liberu è quantu hè salvatu in a cache eseguimu u cumandimu:
free -m
Per vede l'usu in tempu reale usamu:
watch -n 1 free -m
U primu cumandamentu torna qualcosa simili à ciò chì vedemu in a cattura di l'intestazione, mentre chì cù u sicondu vedemu qualcosa assai simili, ma si move in tempu reale.
Comu pò esse vistu, ci hè una grande quantità di memoria cache, circa a mità di quale hè aduprata da l'applicazioni aperti. Per rilasciate pagine in cache, inodes è entrate di u repertoriu, basta eseguite u cumandimu:
sudo sync
Seguitatu da:
sudo sysctl -w vm.drop_caches=3
Hè impurtante micca di scurdà di eseguisce "sudo sync", altrimenti pudemu perde l'infurmazioni presente in a RAM chì ùn hè ancu stata salvata in u discu duru.
Chiusura di prucessi inutili
Ubuntu, è Linux in generale, gestisce a RAM abbastanza bè, cusì ùn avete micca bisognu di fà nunda di sopra. Pò esse diversu se u sistema upirativu ùn sapi ciò chì fà cù una carica di travagliu pesante. Vale à dì, quandu avemu parechji prugrammi aperti, u sistema upirativu ùn pò micca o ùn hè micca quellu chì decide ciò chì fà cù ognuna di elli, è prova di spustà cum'ellu pò. Se ùn ci hè micca RAM, prubabilmente "deciderà" per sè stessu per chjude qualchì prugramma, ma questu pò causà a perdita di qualchì infurmazione.
Dunque, è cum'è in tante occasioni, u megliu modu per gestisce a memoria RAM hè a testa. Se avemu un urdinatore cù almenu 16 GB di RAM, raramente sguassate a memoria si facemu in usu normale, ma cù 4 o menu, e cose sò diverse. In questi casi, hè megliu avè apertu solu ciò chì hè necessariu.
Se avemu nutatu chì l'urdinatore soffre, pudemu apre u gestore di attività è vede ciò chì succede:
In u monitor di sistema, un strumentu gràficu (GUI) chì ci mostra infurmazione simile à quella di htop, avemu da vede tutti i prucessi chì sò aperti. Pudemu urdinà per nome, per usu, CPU o RAM, frà altri. Sè avemu nutatu chì u nostru computer hè lentu o hà un travagliu duru, ci interessa à urdinà i prucessi per usu di u processatore (% CPU) o RAM (Memoria). Se sapemu ciò chì hè un prucessu chì cunsuma assai risorse, pudemu cliccà nantu à u dirittu è sceglie l'opzione "Kill". Di sicuru, salvà prima di tutti i cambiamenti impurtanti.
Se guardate attentamente l'infurmazioni offerti da u monitor di u sistema o htop, frà altri, ampararemu ciò chì cunsuma u più. Da quì, una ricunniscenza per i pruprietarii di un equipamentu di pocu ingressu hè questu avè un bonu cuntrollu di u navigatore web. Ancu s'ellu pò esse usatu per fà tuttu è oghje hè unu di i migliori strumenti di travagliu, pò ancu avè assai prucessi aperti chì ponu lascià u nostru urdinatore senza parolle. Dunque, vale a pena ùn avè parechje tabulazioni aperte s'ellu ùn hè micca necessariu, è ancu chjude u navigatore sanu.
A RAM hè quì per aduprà, ma micca per perdillu o per fà soffre.
Più infurmazione - Verificate a temperatura di u vostru urdinatore cù u cumandimu 'sensori'
10 cumenti, lasciate i toi
Ci hè un script di compitu chì si pò truvà in a vostra pagina chjamatu freecache.py chì libera a cache s'ella occupa 90% di RAM.
http://www.atareao.es/descargas/scripts/
È chì si guadagna liberendu a memoria aduprata per cache? Furzemu a macchina à rileghje parechje cose da u discu ch'ellu avia dighjà in memoria. A macchina funzionerà più lenta finu à chì u cache sia riempitu ...
Ùn date ti tantu in capu. U kernel Linux s'occupa di liberà quella memoria restante. Ùn vecu micca sensu.
Ùn adupru mancu quella messa in opera, perchè in fatti, cum'è Cristian Yones dice, hè megliu micca aduprà quessa, perchè finiscerete riscrivendu u discu duru per tantu tempu.
Hè megliu d'avè cum'è avemu dettu. Ùn toccu nunda.
A salute…
In u mo casu hà travagliatu perfettamente. Postu chì aghju un servitore cù un asteriscu in chì e chjame sò fatte. Aviu cunsumatu guasgi 16 cuncerti di ram nantu à i 16 dispunibuli è a mo carica era in crescita. Quandu esecuzione a prucedura, hà liberatu a mo memoria è era una media di 5gb cunsumati, permettendu à u sistema di avè memoria RAM dispunibule per ogni compitu è di migliurà e prestazioni di a macchina. Grazie per a suluzione. Forse cum'è dice Santiago, ùn hè micca sempre utile, ma in u mo casu era.
Grande soluzione, soprattuttu se vulemu cupià i fugliali chì pesanu 5, 10, 20, 30 GB, ...
Grazie mille è saluti
Mi hà servutu, grazie.
Funziona sempre per mè, postu chì facciu testi nantu à servitori virtuali cù 500 mb di ram
bè ... da ciò chì capiscu più utile per quandu avete da travaglià cù grandi fugliali ...
in u mo casu ùn hè micca necessariu .. in listessu modu grazie per a spartera
Salutu, ùn aghju micca u cumandimu 1, chì facciu?
Salutu à mè, u primu cumandamentu ùn funziona micca