Deci ghjorni cù u PineTab: prime impressioni cù a tableta chì hà per scopu di cambià e regule di u ghjocu

pinetab

Dece ghjorni fà u mo pinetab. Dopu à menu di trè mesi d'attesa, aghju infine pussutu accendelu è pruvà Ubuntu Touch è u so Lomiri per mè. Sò state duie settimane in cui aghju (noi) realizatu assai testi, è personalmente ùn possu pensà chè à una cosa: per piacè, i sviluppatori è PINE64 ùn abbandunanu micca questu è i prughjetti futuri perchè e cose sò prometenti, soprattuttu grazie à quantu faciule hè di pruvà i sistemi operativi.

È iè, hè vera chì ùn simu micca di fronte à un iPad, cù u so alluminiu, a so custruzzione perfetta, u vetru pannellu resistente è un magazinu d'applicazioni cum'è l'App Store, ma ùn l'intende mancu. U PineTab s'assumiglia più à un PC: vene cun un sistema upirativu, ma avemu a pussibilità di stallà altri in a memoria interna o di principialli da una microSD, induve averemu un sistema cumpletu (micca Live). È per esse onesto, ancu se guasi tutti sò in fase alfa, e cose sò prumesse.

U megliu di u PineTab

Cum'è simu ghjustu mintuvatu, u megliu di sta tableta hè chì qualsiasi versione adattata pò esse installata in a memoria interna o lanciate da una microSD. Ciò ci permette, se vulemu, di lascià Ubuntu Touch cume è installà Arch Linux ARM nantu à una carta. Menzionu Arch Linux perchè avà a mo installazione mi permette:

  • Aduprate applicazioni desktop, cum'è:
    • Telegram Desktop.
    • cawbird,
    • Delfinu.
    • Epifania (chì vene in manu cum'è a vi spiegheremu più tardi).
    • Arca
    • Firefox (una versione più ligera).
    • Geary.
    • LibreOffice, è riempie u schermu perfettamente da u principiu (canale novu v7.0).
    • Lollypop.
    • GIMP, ma per pudè usalla ci vole à lanciallu verticalmente, girallu in orizzontale è ridimensionà manualmente a finestra cù un topu.
    • VLC.
    • Trasmissione.
  • A rotazione automatica funziona, cusì a pudemu mette in ritrattu o in paisaghju.
  • U sonu funziona ancu.
  • U Bluetooth funziona per u spartimentu di i fugliali, ma ùn sò micca statu capace di fallu funziunà, per esempiu, cù a vechja tastiera di u mo iMac di u 2009.
  • Hè più veloce di l'altri sistemi.
  • A camera funziona, ancu s'ellu ùn hè ancu stata lucidata.
  • A bateria mantene bè.

Lomiri, l'interfaccia più bona, ma a più limitata

Cumu pudete vede in u video, Lomiri hè u megliu. Phosh (PHOne SHell) hè basatu annantu à GNOME, è hè statu cuncipitu principalmente per travaglià annantu à i telefunini. In fattu, Mobian, Arch Linux y Manjaro, trè di i sistemi chì anu dighjà una maghjina per u PineTab, cumincianu verticalmente è duvemu mette manualmente in orizzontale (Mobian) o aspettà chì faci a transizione (Arch). D'altra parte, Ubuntu Touch inizia già in orizzontale, è u schermu di accolta hè assai più visuale di quelli aduprati da Phosh. I gesti sò ancu assai megliu è passa automaticamente da a versione di tavuletta à a versione di scrittore se mettemu o rimuemu a tastiera ufficiale.

U prublema ùn hè micca lomiri, sinnò Ubuntu Touch. Se seguitemu cù u video precedente, vedemu chì funziona, nò? Ma hà un truccu: ùn aghju micca lanciatu alcune app pesanti. U navigatore hè un pocu lentu è l'applicazioni basate annantu à questu ponu esse eccitanti. Questu hè qualcosa chì accade ancu in u restu di i sistemi, ma Arch o Mobian ci permettenu di installà applicazioni native cum'è Cawbird cù quale pudemu cunsultà Twitter in un modu assai più fluidu ch'è in a versione web, o installà a webapp cù Epifania chì funziona assai megliu ch'è entrà da un navigatore cumpletu. È quessa, accumpagnata da quessa Libertinu ùn funziona micca, hè a cosa peghju di a tavuletta ... per avà.

U peghju, per avà

A cosa peghju chì aghju sperimentatu nantu à u tablet sò navigatori web. Ùn importa micca se usemu Morph, Firefox o Epifania; sò tutti assai lenti. In parte, hè perchè cambiamenti devenu esse fatte per prufittà di tuttu u hardware in u PineTab, cume ci permette di gode di cose cume l'accelerazione hardware. Dunque, duveremu esse pazienti quandu vulemu chì tuttu sia perfettu.

Perchè nò, questu ùn hè micca un articulu promozionale nè vogliu dipinge tuttu rosa. Avà, e cose sò luntanu da esse perfette, perchè in tutti i sistemi ci sò cose da lucidà, ma hè un pocu impressiunante per pudè aduprà assai di ciò chì usamu nantu à un PC nantu à una tableta touch screen cum'è u PineTab. L'affari seranu megliu, ma tenite à mente chì ciò chì hè avà dispunibule hè a versione Early Adopter, chì significa chì hè sempre in sviluppu.

Ma hey, pare chì a cumunità hè assai attiva è testi sò dighjà fatti per pudè aduprà ambienti grafichi diversi, cum'è Plasma Mobile. Parechji di noi accunsenu chì u megliu seria di pudè aduprà Lomiri nantu à un sistema veloce è funziunale cum'è Arch Linux, è a pussibilità di vedelu in u futuru ùn hè micca scartata. L'unicu chì ne sò sicuru hè chì, s'elli ùn si fermanu micca, l'avvene di e compresse cù Linux hè prumettente.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.