Desktops vs Window Managers in Ubuntu

Sway, un gestore di finestra, in Ubuntu

Dui finestri terminali, fiancu à fiancu, in Sway, un gestore di finestra

In uttrovi 2010, Canonical hà liberatu Ubuntu 10.10 è introduttu unitati, un desktop chì hà cambiatu tuttu è hà furzatu à parechji à fà ciò chì hè cunnisciutu com'è "distro hopping", bastamente cambiendu u sistema operatore ogni tantu per truvà quellu chì serà a so distribuzione preferita. Anni dopu sò tornati à GNOME, u desktop chì utilizate oghje.

Unità è GNOME sò dui desktop, è i desktop utilizanu gestori di finestra, è postu chì ci sò sistemi operativi chì partenu da u primu è travaglianu direttamente cù l'ultime, ci sò utilizatori chì si perdenu, si cunfondenu è ùn sanu micca quale rolu ognunu. ghjucà è in ciò chì sò diffirenti Quì avemu da pruvà à spiegà, brevemente è cuncisu, ciò chì hè un gestore di finestra, ciò chì hè una scrivania è cumu si differenzi.

Cosa hè un gestore di finestra?

Un gestore di finestra hè u software incaricatu di vede i diversi prugrammi chì eseguimu nantu à una interfaccia grafica, ma solu questu. Ùn hè micca incaricatu di gestisce e rete à quale simu cunnessi, nè di vede i nostri schedari o di pudè aumentà u voluminu di u sonu. I scrittori utilizanu i gestori di finestra, ma i gestori di finestra ùn usanu micca i scrittori. Per sè stessu, l'usu di un gestore di finestra seria praticamente impussibule d'utilizà, salvu chì ùn site un veteranu Linux è sapete cumu fà tuttu da u terminal.

Per questu mutivu, i sistemi operativi chì utilizanu solu un gestore di finestra (senza un desktop) utilizanu ancu pacchetti per gestisce e cose cum'è u voluminu, i cunnessione di a rete è qualchì volta anu un tipu di lanciatore, da quale pudemu apre i prugrammi o qualchì volta un tiratore di app. Ma tutti questi sò aghjuntu; i gestori di finestra, cum'è avemu dettu, sò solu è solu incaricati di gestisce Windows…. da quì u so nome.

Xfce è LXDE
Articulu ligatu:
Cume installà l'urdinatori LXDE è Xfce in Ubuntu

È una scrivania?

Puderemu riferite à una definizione assai tecnica, ma ciò chì causaria hè più cunfusione. Simplifying e cose assai, un desktop hè un inseme di applicazioni, applets, prugrammi è ogni tipu di software chì sò cumminati per simplificà l'usu di un sistema operatore in un PC. Cusì, nantu à un desktop ùn truvamu micca solu un gestore di finestra chì gestisce l'interfaccia gràfica, ma truvamu ancu un gestore di rete, è audio cù u so indicatore di volume currispundente. Avemu ancu un accessu rapidu à i nostri fugliali attraversu un gestore di schedari, etc... A diferenza hè chì mentre un gestore di finestra hè una parte, U desktop hè un inseme di prugrammi pensati per furnisce funziunalità.

Perchè pensemu chì hè essenziale per sapè questu? Perchè ci sò parechji chì parlanu di i gestori di finestra cum'è s'ellu eranu desktop è poi trovanu chì nunda si pò fà. Inoltre, sapendu chì ci permette di pudè ghjucà cù u sistema in modu chì pudemu installà Ubuntu è cambià l'interfaccia gràfica di GNOME da un i3wm o Sway (gestore di finestra) accelerà assai u sistema è mantene i prugrammi di desktop cum'è u nautilus o u gestore di rete.

Ci hè una varietà trà i desks è certi sò ben cunnisciuti cum'è KDE, GNOME, Xfce, LXQt o Cinnamon. Fighjendu in u tempu, Unity hè stata a mità di strada trà desktop è gestore di finestra. In prima istanza era un gestore di finestra chì hè stata utilizata nantu à GNOME, ma versione dopu versione anu mudificatu à tale puntu chì oghje hè digià cunsideratu un desktop.

Trà i gestori di finestra più cunnisciuti sò i3wm, Sway, Fluxbox, Openbox, Metacity o Icewm trà l'altri.

Se qualchissia chì ci leghje hà sappiutu investigà è installà diverse versioni di Ubuntu, avarà nutatu chì ci sò distribuzioni chjamate Xubuntu, Kubuntu o Lubuntu. Bene, tutti sò Ubuntu, ma cù diversi desktop. Dunque, Xubuntu hè Ubuntu cù u desktop Xfce, Kubuntu hè cù u desktop KDE è Lubuntu hè cù u desktop LXQt.

Spergu chì aghju spiegatu bè. In un'altra occasione parleraghju di i gestori di finestra, un tema assai interessante è assai scunnisciutu. Saluti.


12 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Abimael martell dijo

    Mi piace assai openbox, assai configurabile 😛

    1.    Filippu Mayorga dijo

      Mi piace sempre openbox assai, hè assai assai configurabile

  2.   Jose Aguilar dijo

    Stò acutu

  3.   Louis David dijo

    In breve, semplice è cuncretu.

  4.   Bernardo dijo

    Avete assai ragiò Joaquín Vogliu felicità ti, ma, ci hè un errore è hè avà Linux mint, ùn hè micca una versione di Ubuntu ma a so cumpetizione diretta è ancu rivale, parechji utilizatori anu migratu da Ubuntu à mint per via di a lentezza di unità.

    Avà, parechji di noi abbandunemu Ubuntu, per via di i so scopi lucrativi, è di a so cumunità, egocentrica, dispotica è arrogante, benintesa micca tutti l'utenti sò cusì, ci sò utenti ubuntu assai rispettosi è caritativi.

    Aghju adupratu ubuntu 7.10, ma paragunatu à mint 7 a distro filandea era una bellezza, a mint hè più faciule da aduprà, rapida è flessibile libera è senza prufittu, più di u so magazinu d'accessori. soprattuttu perfettu per l'utilizatori principianti, diceraghju chì veramente Linux mint hè u sistema per l'umani.

    1.    Manolo dijo

      Omu, «cumunità, egocentrica, despota è arrogante ...». In ogni casu, ùn mi pare micca ghjustu.

      In quantu à i scopi lucrativi di Canonical, chì hà dettu chì u software liberu ùn pò micca generà redditu? Beh, avianu solu da perde soldi o vince solu a quantità chì ti paria "adatta". Ubuntu ùn hè micca liberu è liberu? Beh què, ùn vecu micca l'origine di u to disgustu.

    2.    Antonio dijo

      Sò un utilizatore Ubuntu è ciò chì dite nantu à a cumunità Ubuntu mi pare assai ingiustu. Per furtuna, aghju scontru solu persone staccate; micca in vain, fighjate u numeru di blog in Internet dedicatu à Ubuntu. Se vulemu ricunnosce lu o micca, Ubuntu hà purtatu GNU / Linux più vicinu à parechje persone. In quantu à Unità, lasciami dì chì evolve assai prestu è chì e so funzionalità (quelle di oghje) mi parenu belle. Hè nurmale, cum'è tuttu ciò chì principia, i so inizii ùn sò stati senza inconvenienti ma a prestazione ch'ella hà avà ùn hà nunda à chì vede cù quelli primi passi.

      Inoltre, e parolle chì dedicate à Canonical mi parenu assai ingiuste. Una sucietà cù cusì pochi travagliadori hà assai meritu per ciò chì face è ùn aghju mai avutu à pagà un euro per qualcosa ...

      In quantu à Linux Mint, vi dicu chì l'aghju nantu à unu di i mo urdinatori è chì mi piace, ancu cum'è altri sapori. In ogni casu, spergu d'ùn parè micca egocentricu, dispoticu o arrogante.

      L'articulu di u sgiò Joaquín García mi pare fantasticu perchè và à u puntu è u spiega assai chjaramente. Assai utile per i principianti. Grazie tante

    3.    Fitoschidu dijo

      Grazie per u vostru cummentariu pensativu, postu chì aghju avutu u mo indirizzu email @ ubuntu.com sò diventatu egocentricu, dispoticu è arrogante. Smette di mischjà cose chì ùn anu nunda à chì vede, mette u FUD da parte, smette di criticà è fà qualcosa di bonu.

  5.   Fernando Monroy dijo

    Assai bellu tema è ben spiegatu.

  6.   marca dijo

    Aghju installatu u desktop gnome 3 per a sola ragione chì ùn mi piacianu micca e grandi schede à sinistra di Unity, è ùn sapia micca cume rimuoverle. Gnome 3 ùn hà micca buttoni per minimizà maximizà cum'è l'altri versioni di gnome, cusì aghju avutu per attivà.

  7.   Alberto dijo

    Salutu amicu, sò novu in Ubuntu è aghju un prublema, quandu vogliu cambià u tema di u desktop mi dice chì u gestore di u desktop ùn hè micca attivatu, mi pudete aiutà cun questu per piacè? a mo mail hè 1977albertosangiao@gmail.com

  8.   batte dijo

    articulu assai interessante. Sò cù Ubuntu dapoi 2 anni è aghju trovu ch'ellu hè un sistema upirativu eccellente, aghju ancu mint in un Aspire One è funziona ancu assai bè. In ubuntu chì aghju in un vaio aghju sempre un pocu scomudu cù l'usu di memoria ram chì si riempia pocu à pocu è di tantu in tantu devu ripartà o chjude a sessione di unità allora questi ghjorni pruvavu cun gnome è Aghju nutatu chì quandu si usa cù u gestore di metacità a prestazione hè assai megliu è u ram ùn si riempie micca. ubuntu ùn hè micca perfettu ma pensu chì sia una cuntribuzione tamanta à a cumunità d'utilizatori chì circhemu qualcosa sfarente di Windows, benintesa, ancu ubuntu, mint o qualsiasi altra distribuzione Linux sò luntanu da l'utilizatore di massa postu chì duvete avè u anima di un ingenieru di sistemi Per utilizalli è quandu si impara un pocu sò assai divertenti è putenti ma e distribuzioni devenu cuntinuà à travaglià per rende li cusì semplici chì ancu un zitellu li pò aduprà è ùn hè micca necessariu cercà in blocchi soluzioni, a massificazione di u sistema hè in a simplicità d'usu, in In u mo casu, sò cuntentu d'avè un laptop cù e capacità di un servitore chì mi serve per cose simplici cum'è scrive una lettera o leghje u mail ma ancu cun ellu I pò fà cose più interessanti