In l'articulu seguente seguiteremu à fighjà cumu installà Dotclear in Ubuntu 18.04 LTS. Hè circa una applicazione per blogging. Hè fonte libera è aperta. Hè statu cuncipitu per furnisce un'interfaccia faciule da usà chì permette à chiunque di postà e so idee nant'à un blog.
Dotclear hè una applicazione di publicazione di blog chì hè scrittu in PHP è distribuitu sottu a GNU GPLv2. Include alcune funzionalità integrate per travaglià cù a gestione di blog, l'usu di a sintassi XHTML per i posti, a capacità di aghjunghje pagine, ecc. Supporta ancu vari tippi di basi di dati, cum'è MySQL, PostgreSQL è SQLite.
U scopu di u prugettu hè di furnisce un strumentu faciule da usà chì permetta à tutti quelli chì volenu publicate u vostru situ web, indipendentemente da e vostre cumpetenze tecniche. Dotclear hè un software cuncipitu per tutti i tippi d'utilizatori è rigularmente migliuratu da i cuntributi. Chiunque pò aduprà è mudificallu in cunfurmità cù a licenza di u software.
Index
Installa Dotclear in Ubuntu 18.04 LTS
L'installazione di questa applicazione richiede pochi passi. Dopu, per questu esempiu, videremu cumu installate Dotclear nantu à un Ubuntu 18.04.
Per principià, avemu da assicurà chì tutti i pacchetti di sistema sò aggiornati eseguendu u script seguente:
sudo apt update && sudo apt upgrade
Qualcosa chì duveremu ancu piglià in contu hè chì un servitore LAMP hè necessariu (Linux, Apache, MariaDB è PHP). Se ùn avete micca installatu, pudete cuntinuà A Guida chì un cullega hà scrittu un pezzu fà per fà lu. Ci vulerà ancu installate i moduli PHP necessarii:
sudo apt-get install php7.2 libapache2-mod-php7.2 php7.2-common php7.2-mbstring php7.2-xmlrpc php7.2-soap php7.2-gd php7.2-xml php7.2-intl php7.2-mysql php7.2-cli php7.2-zip php7.2-curl
Scaricate Dotclear
In questu mumentu pudemu scaricate l'ultima versione stabile di Dotclear. À u mumentu di a scrittura di questu articulu hè u Versione 2.14.3.
cd /var/www/html sudo wget https://download.dotclear.org/loader/dotclear-loader.php
Avemu bisognu à avè cambià qualchì permessu di cartulare induve avemu salvatu l'installatore:
chown -R www-data:www-data /var/www/html/
Configurate MariaDB
Puderemu prutege MariaDB cù script mysql_secure_installation. Hè impurtante di leghje è seguità ogni passu cun primura postu chì ci hà da dumandassi nantu à l'impostazione di a password di root, a rimozione di l'utenti anonimi, chì ùn permettenu micca l'accessu à distanza, a rimozione di a basa di dati di prova, o l'accessu sicuru MariaDB.
mysql_secure_installation
Dopu, duveremu accede à a consola MariaDB è crea una basa di dati per Dotclear. Executà u cumandimu seguitu:
sudo mysql -u root -p
Questu dumanderà una password, allora scrivite a vostra password di root MariaDB è cliccate Enter. Una volta entratu, avete bisognu di creà una basa di dati per l'installazione Dotclear. Pudete aduprà i seguenti cumandamenti per fà questu:
CREATE DATABASE dotclear; GRANT ALL PRIVILEGES ON dotclear.* TO dotclearuser@localhost IDENTIFIED BY 'Password'; FLUSH PRIVILEGES; \q
Configurate Apache
sobre creà un schedariu di cunfigurazione di l'ospitu virtuale per u vostru duminiu, eseguite u cumandimu seguitu:
sudo nano /etc/apache2/sites-available/tu-dominio.com.conf
Aghjunghjite e seguenti linee, mudifichenduli cum'è necessariu:
<VirtualHost *:80> ServerAdmin admin@tu-dominio.com ServerName tu-dominio.com ServerAlias www.tu-dominio.com DocumentRoot /var/www/html <Directory /var/www/html> Options Indexes FollowSymLinks AllowOverride All Require all granted </Directory> ErrorLog ${APACHE_LOG_DIR}/tu_dominio_error.log CustomLog ${APACHE_LOG_DIR}/tu_dominio_access.log combined </VirtualHost>
Salvate è chjude u fugliale. Avà ci serà attivà u schedariu di cunfigurazione di l'òspite virtuale. Per fà cusì, corse:
sudo ln -s /etc/apache2/sites-available/tu_dominio.com.conf /etc/apache2/sites-enabled/tu_dominio.com.conf
Accede à Dotclear
Dotclear serà dispunibule nantu à u portu HTTP 80 per difettu. Aprite u vostru navigatore preferitu è andate à:
http://tu_dominio/dotclear-loader.php
Questu URL ci cunducerà à a pagina di l'installatore:
Per principià, averemu da fà cliccate nantu à u buttone 'Recuperate è scumpressate Dotclear'è seguitate e struzzioni à u screnu.
In a seconda schermata, duvemu scrive a cunfigurazione di basa di dati MariaDBAllora se avete seguitu l'istruzzioni in questu articulu, utilizate i seguenti dettagli:
- Tipu di basa di dati: MySQLi
- Nome di l'ospite: localhost o quellu chì currisponde.
- Nome: dotclear
- Nome d'utilizatore: dotclearuser
- Password: Password
- E-mail maestru: admin@your-domain.com
Quandu l'installazione hè fatta cù successu, ùn averemu nunda di più cà copre l'infurmazioni di l'utilizatori.
Dopu ci hà da fà vede un schermu cù informazioni d'accessu à u blog.
Se tuttu va bè, averete installatu Dotclear cù successu in Ubuntu 18.04.
sobre uttene aiutu nantu à a cunfigurazione, installazione o infurmazioni utili nantu à l'applicazione, hè sempre cunsigliatu di visità u situ ufficiali da Dotclear.
Sianu the first to comment