A nova versione hè stata annunziata da u famosu editore di testu GNU Emacs 27.1 chì hè statu recentemente basatu nantu à a GNU Multiple Precision Library (GMP) è ghjunghje cù qualchì nutizia abbastanza interessante tali cCum'è l'assistenza HarfBuzz per l'analisi JSON nativa è a formattazione di testu.
Per quelli chì ùn sò micca familiarizati cun questu editore di testu populari, devenu sapè GNU Emacs hè un editore di testu estensibile, persunalizabile, liberu è apertu creatu da u fundatore di u Prughjettu GNU, Richard Stallman. Questu hè u più pupulare di a famiglia di editori di testu Emacs.
Questu editore di testu hè dispunibule per GNU / Linux, Windows è macOS, Hè scrittu in C è furnisce Emacs Lisp cum'è lingua di estensione. Implementatu ancu in C, Emacs Lisp hè un "dialettu" di u linguaghju di prugrammazione Lisp adupratu da Emacs cum'è linguaghju di scrittura.
Per quelli chì ùn cunnoscenu micca questu editore di testu, E caratteristiche GNU Emacs includenu:
- modi di edizione sensibili à u cuntenutu, cumprese a messa in risaltu di sintassi, per parechji tippi di fugliali
- Documentazione cumpleta integrata, cumprendu un tutoriale per i novi utilizatori
- Supportu Unicode cumpletu per guasi tutti i script
- Hè ancu altamente persunalizabile, aduprendu u codice Emacs Lisp o un'interfaccia gràfica d'utilizatore.
- Hà un ecosistema cumpletu di funzionalità al di là di solu l'editurazione di testu, cumpresu u vostru tracciamentu di pianificazione è pianificatore di prughjettu (cù modu Org), un email è lettore di notizie (Gnus), una interfaccia di debugging, è ancu di più.
- È assai altri
Principali novità di GNU Emacs 27.1
In sta nova versione di GNU Emacs 27.1 hè pussibule di pudè gestisce i dui testi in u cuntenutu di l'editore attraversu tabs sia aduprendu u modu "Tab-Line" o "Modu Tab-Bar». A prima opzione hè simile à a manera chì i navigatori mostranu u cuntenutu. Ogni buffer hà a so propria tabulazione è clichendu nantu à una di e tabulazione attiveghja u cuntenutu currispundente.
Insemi cun ella novi cumandamenti sò aghjunti per attivà a tabulazione in cima à ogni quadru è e tabulature sopra à e finestre, cusì i sviluppatori ponu cambià rispettivamente trà i paràmetri persistenti di a finestra è i buffer in a finestra.
U modu pò esse attivatu cù u cumandimu glubale-tab-line-mode. A cumminazione CTRL + X + SINISTRA o u cumandimu-buffer precedente va à u buffer precedente è u cumandimu buffer o a cumminazione CTRL + X + RIGHT à u prossimu buffer.
Una altra novità hè a nova opzione –Whit-cairo per custruisce l'editore cù supportu per l'uttellu tirendu da u so statu sperimentale, è dinò l'implementazione di a nova versione si basa a libreria Jansson per l'analisi di contenuti nativi JSON.
D'altra parte ancu si rimarca chì hè oramai pussibule di aduprà a libreria HarfBuzz per furmà u testu.
Inoltre, Si cita ancu chì sta nova versione di emacs hè in rimpiazzamentu ImageMagick, chì era in precedenza adupratu cum'è standard per visualizà grafiche. L'editore prescinde ancu di u pacchettu graficu per scala è rotà grafiche. Sicondu a squadra Emacs, u fondu hè u prublemi di sicurità è stabilità cù ImageMagick.
Infine, se vulete sapè di più nantu à sta nova versione di l'editore, pudete verificà i dettagli in l'annunziu ufficiale In u ligame seguente.
Cume installà Gnu Emacs in Ubuntu è derivati?
Se site interessatu à pudè installà sta nova versione di Gnu Emacs nantu à a vostra distribuzione, Puderanu fà in dui modi.
U primu unu di elli hè di fà lu direttamente da u Centru Software da Ubuntu o cù l'aiutu di Synaptic.
Benchì, cum'è sapete, l'aggiornamenti di l'applicazione ùn sò di solitu dispunibili immediatamente, allora duvemu aspettà uni pochi di ghjorni per ch'ellu sia messu à dispusizione di tutti.
L'altra via è u cunsigliatu à avè ya una versione più attuale hè scaricendu è compilendu u codice surghjente chì si pò truvà nant'à u situ ufficiale di l'editore.
Un cummentariu, lasciate u vostru
Bon articulu! Aghjustassi chì hè ancu cumpatibile cù i sistemi BSD. Tuttu u megliu