In Gnome 3.34 una sessione XWayland principierà cum'è necessariu

Logo Wayland

Wayland hè un protokollu di servitore gràficu chì furnisce un metudu per i gestiunarii di cumpusizioni di finestra per cumunicà direttamente cù hardware è applicazioni video. Wayland permette di eseguisce applicazioni X11 attraversu un servitore X, opzionalmente senza privilegi di root, avè cumpatibilità cù questi.

Mutter hè un gestore di cumpusizioni di finestra è cumpusitore Wayland è hè adupratu in Gnome Shell chì rimpiazza Metacità.

Pò esse adupratu cum'è gestore di finestra indipendente nantu à l'urdinatori cum'è Gnome è simili. Hè extensibile cù plugins è hà un supportu per vari effetti visivi.

Mutter hà da cambià per migliurà u so travagliu in Wayland

Per a versione Gnome 3.34 è cum'è parte di u so ciclu di sviluppu Mutter include alcuni cambiamenti chì servenu per automatizà u lanciamentu di XWayland quandu si prova à lancià una applicazione basata annantu à u protocolu X11 in un ambiente graficu basatu annantu à u protocolu Wayland.

A differenza cù u cumpurtamentu di Gnome 3.32 e versioni più vechje hè chì, Finu a ora, u cumpunente XWayland curria in continuu è necessitava una pre-liberazione esplicitu (cuminciatu quandu a sessione di Gnome hè stata inizializata) chì avarà da corre dinamicamente quandu a necessità di supportu X11 sorge.

Hè impurtante chì ricurdà quellu per assicurà e prestazioni di l'applicazioni X11 cunvinziunali In un ambiente basatu à Wayland, hè adupratu u cumpunente XWayland DDW (Dipende di u dispositivu X), chì hè sviluppatu in parte di a basa di codice principale X.Org.

In quantu à u funziunamentu di XWayland, s'assumiglia à Xwin è Xquartz per e piattaforme Win32 è OS X è include cumpunenti per gestisce u Servitore X.Org in cima à Wayland.

U cambiamentu fattu in Mutter permetterà u lanciu di u servitore X solu quandu hè necessariu, chì hà un effettu pusitivu annantu à u cunsumu di risorse nantu à sistemi chì ùn utilizanu micca l'applicazioni X11 in l'ambiente Wayland (u prucessu cù u servitore X piglia generalmente più di centu megabyte di RAM).

Intantu, Hans de Goede hà presentatu dui raporti chì elencanu i prublemi incontrati in u travagliu di Gnome cun Wayland, ciò chì hè previstu di curregge in u quadru di l'iniziativa recentemente lanciata per eliminà i prublemi specifici à Wayland per Gnome.

Hans hà ricevutu più di 40 rapporti di prublemi è hà pruvatu à strutturalli. Parechji numeri sò relativi à u supportu di input di tastiera è u cambiamentu di layout, oltre à drag and drop chì ùn funziona sempre.

Wayland hà ancu parechji prublemi da risolve

In più chì paltrimenti XWayland ùn hà micca un supportu HiDPI normale, u cursore di u mouse pende per l'applicazioni Wayland, a minimizazione di a finestra ùn hè micca fatta cù un clicu di u buttone mediu in l'intestazione, frà altri prublemi.

dinù l'analisi di dui prublemi hè stata prisentata à partes risultatu da u lanciamentu di i ghjochi: zona visibile ridutta cun un quadru neru quandu si usa u modu di schermu pienu è poche prestazioni in modu di schermu pienu.

D'altra parte, un processatore GLX basatu nantu à l'interfaccia di u software EGL hè statu aghjuntu à XWayland per accede à e funzioni di rendering in Wayland.

I cambiamenti saranu inclusi in a versione X.Org Server 1.21. Aduprà EGL per configurà GLX eliminerà l'usu di u software rasterizer swrast.

L'usu di swrast hà purtatu à prublemi di lanciu di ghjochi in X11 chì richiedenu u paràmetru Multi-Sample Anti-Aliasing (MSAA), infurmazione chì ùn hè micca furnita in llvmpipe.

U cambiamentu prupostu permette à l'infurmazioni di i clienti GLX di esse generate nantu à e capacità di a pila GL basata annantu à i dati EGL, cumprendu l'accessu à e configurazioni MSAA per i ghjochi in esecuzione in XWayland, cum'è Hearts of Iron IV, Stellaris, è Europa Universalis IV.

U cambiamentu eliminerà ancu a funzionalità di u driver di DRI loader da u servitore X.

Finalmente Gnome 3.34 hè previstu per a liberazione l'11 di settembre di u 2019.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.