Scambià un cumpusitore Wayland per rimpiazzà u gestore di finestra i3

Sway

Sway hè un cantautore Wayland è un drop-in, chì hè destinatu à esse un rimpiazzamentu per u gestore di finestra i3 per X11. Funziona cù a configurazione i3 esistente è supporta a maiò parte di e funzioni i3, più qualchì extra.

Sway permette di urganizà e finestre di l'applicazione in modu logicu, piuttostu chè spazialmente. E finestre sò disposte in una griglia per difettu, chì maximizeghja l'efficienza di u vostru schermu è pò esse manipulata rapidamente aduprendu solu a tastiera.

À propositu di Sway

U supportu di u gestore di a finestra I3 hè furnitu à u livellu di cumanda, File di cunfigurazione è IPC, chì permettenu à Sway di esse adupratu cum'è un rimpiazzamentu trasparente per i3 aduprendu Wayland invece di X11.

En Sway i seguenti cumpunenti sò offerti per urganizà un ambiente d'utilizatore cumpletu:

  • oscillante (prucessu di fondu cù l'implementazione di u protokollu inattivu KDE)
  • sbuchjata (screen saver)
  • Mako (capu di nutificazione)
  • Grima(strumentu dedicatu à i screenshot)
  • slurp (selezziunate una zona nantu à u screnu)
  • Registratore Wf (s'occupa di a cattura video)
  • Bar di strada (Una barra d'applicazione)
  • Virtboard (s'occupa di a tastiera nantu à u schermu)
  • wl-clipboard (per travaglià cù u clipboard)
  • wallutils (cuntrollu di fondu di scrittore).

Sway hè sviluppatu cum'è un prughjettu modulare custruitu annantu à a biblioteca wlroots, chì include tutte e primitive di basa per urganizà u travagliu di u manager compositu.

Wlroots include backends per accede astrattu à u schermu, dispositivi di input, rende senza accessu direttu à OpenGL, interagisce cù KMS / DRM, libinput, Wayland è X11 (un stratu mediu hè furnitu per eseguisce applicazioni X11 basate in X11).

Oltre à Sway, a biblioteca wlroots hè attivamente aduprata in altri prughjetti , cumpresu Librem5 è Cage. In più di C / C ++, i ligami sò stati sviluppati per Scheme, Common Lisp, Go, Haskell, OCaml, Python è Rust.

U codice di u prughjettu Sway hè scrittu in C è distribuitu sottu a licenza MIT. U prugettu intende esse adupratu in Linux è FreeBSD.

À propositu di a nova versione di Sway 1.1

Qualchì ora fà hè stata annunziata a lanciazione di a nova versione di Sway 1.1, versione in quale una ora dopu a so versione 1.1.0, una versione currettiva 1.1.1 hè stata liberata cù a rimozione di i cambiamenti aghjunti per sbagliu ùn sò micca cumpatibili cù wlroots 0.6.

Trà e nuvità principali di sta nova versione a pudemu truvà l'utilità swaybg per gestisce u fondu di u desktop hè messu in risaltu in un prugettu separatu.

Cù questu annunziu, avà Swaybg ùn hè più ligatu à Sway è pò esse adupratu cù qualsiasi servitore cumpostu Wayland chì supporta i protocolli avanzati wlr-layer-shell, xdg-output, è xdg-shell.

In l 'altra banda U travagliu hè statu fattu per eliminà l'incumpatibilità cù u gestore di finestra i3. In più di questu supportu per i schermi tattili hè statu aghjuntu à u pannellu di a barra stabilizatore (attivazione di elementi toccendu è andendu in bicicletta nantu à e scrivanie cù un gestu cambiante).

In a barra di scorrimentu, u modu "superposizione" hè implementatu per affissà u pannellu in altre finestre senza trattà eventi di input.

Y hà aghjustatu a capacità di disattivà l'accurtatoghji di tastiera di cuntrollu aduprendu u paràmetru di sbluccà {sym, code, switch}.

Cumu uttene Sway?

Per quelli interessati à pudè pruvà Sway nantu à i so sistemi, dDevenu tene à mente chì u requisitu principale per pudè aduprà hè di avè Wayland sottu u cappucciu di u vostru sistema.

In u casu di Ubuntu questu hè pussibule, basta à attivà a sessione cù Wayland. Un'altra distribuzione chì pò fà usu di Sway senza prublemi hè Fedora, induve ancu Sway hè dighjà in i repositori Fedora per l'installazione.

Per installà Sway in a vostra distro, Duvete visità u ligame seguente induve truverete i fugliali di u prugettu è l'istruzzioni per a so installazione.

U ligame hè questu.

Hè impurtante menziunà chì Sway ùn funziona micca cù i driver grafichi proprietarii. Allora se avete una carta video in esecuzione cù i driver proprietarii, duvete disinstallà questi è aduprà invece i driver gratuiti


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.