In u tutoriale seguente, vi mustraraghju cumu installà e duie versioni assai diverse di Chrome per Linux, Chrome y cromu. Tecnicamente, Chromium hè un mutore open source à quale quellu chì vulete migliurà è adattà à i so bisogni hà accessu, mentre chrome Hè un pacchettu propiu di Google basatu annantu à Chromium è cù alcune caratteristiche diverse da u primu.
Ùn cunfundite micca u navigatore cù u mutore. U mutore hè utilizatu da Chrome, Opera, Vivaldi è parechji altri navigatori, mentri Chromium Browser hè un navigatore out-of-the-box, simile ma micca uguale à Chrome di Google. In questu articulu avemu da scurdà un pocu di u mutore, è ciò chì avemu da trattà sò i navigatori.
Index
Differenze trà Chromium è Chrome
Chromium pò ancu esse trovu in u repository di alcune di e principali piattaforme Linux, ognunu di elli cù a pussibilità di tweaking in u so modu, mentri Chrome hè un pacchettu di Google basatu annantu à u mutore Chromium è cù a persunalizazione è l'opzioni di a cumpagnia avà parte di Alphabet.
Un'altra diffarenza si trova in u logò o icona, postu chì unu hè di trè culori turchini di sfarenti sfumature (cromu), l'altru hè multicolore cù u logò originale di Google.
Spiegatu sopra, da u mo puntu di vista a diferenza più impurtante hè in a filusufìa di ogni navigatore. Tutti dui sò sviluppati da Google, ma ci sò punti assai diffirenti. Google tratta megliu u so navigatore, in quale aghjunghje tutti i cambiamenti chì pensa chì vi benefiziu. Alcune funzioni ponu ghjunghje prima in Chrome, è Chromium pò avè alcune cose "stratificate". Per esempiu, a sincronizazione hè megliu in Chrome (in fatti, anu ancu eliminatu in Chromium), è i novi codecs ponu esse dispunibuli prima in u navigatore di Google. Se a grande cumpagnia di u mutore di ricerca crede chì ci hè qualcosa chì li purterà ingressu, l'implementaranu, ancu s'ellu hè qualcosa di cuntruversu cum'è una "super cookie" chì ci spiarà più è megliu, cù a scusa chì serà. pruteggeci da i cookies "normale". In corta, Chrome pò spia à noi più di Chromium, ma hè megliu supportatu.
Cumu installà Chromium
U navigatore Chromium era dispunibule per difettu in i repositori ufficiali di Ubuntu, ma questu hà cambiatu quandu anu liberatu pacchetti snap, torna in 2016. Canonical, probabilmente cum'è un esperimentu, eliminatu tutte e tracce di a versione DEB di Chomium, è hà cuminciatu à offre solu è esclusivamente in furmatu snap.
Se ùn ci importa micca di utilizà a versione snap di u navigatore, installà Chromium serà faciule cum'è apre un terminal è scrivite u seguente:
sudo snap install chromium
Hè ancu pussibule di truvà in i repositori di terzu. Per esempiu, System76 l'offre in i so repositori, cusì pudemu ancu installallu scrivendu u seguente:
- A prima cosa chì avemu da fà hè di assicurà chì avemu i repositori Main and Universe attivi da Software è Updates.
- Dopu apremu un terminal è aghjustemu u repositoriu System76 cù questu cumandamentu:
sudo add-apt-repository ppa:system76/pop
- Dopu, cum'è sempre, scrivemu i cumandamenti per aghjurnà è installà u pacchettu, chì in questu casu sò:
sudo apt update && sudo apt install chromium
U prucessu serà simile si truvamu un altru repository chì l'offre.
Un'altra opzione hè di installà a versione flatpak, dispunibule quì. Avemu un tutoriale nantu à cumu attivà u supportu per questi tipi di pacchetti in Ubuntu. quì.
Bonus: installate Brave
Questa hè una raccomandazione persunale. Se vulete qualcosa assai simili à Chrome senza ch'ellu sia Chrome, chì hà ancu opzioni cum'è un blocker di publicità, I Vi cunsigliu di utilizà Brave. In fatti, hè cusì simile à Chrome chì l'aghju ricumandemu nantu à a pruposta di Google, postu chì, cum'è Chromium, ùn include micca e "porte posteriori" è funzioni spia chì Chrome faci, è hè ancu cumplettamente cumpatibile.
Per installà Brave da u terminal, l'avemu apertu è scrive u seguente:
sudo apt install apt-transport-https curl sudo curl -fsSLo /usr/share/keyrings/brave-browser-archive-keyring.gpg https://brave-browser-apt-release.s3.brave.com/brave-browser-archive-keyring.gpg echo "deb [signed-by=/usr/share/keyrings/brave-browser-archive-keyring.gpg arch=amd64] https://brave-browser-apt-release.s3.brave.com/ stable main"|sudo tee /etc/apt/sources.list.d/brave-browser-release.list sudo apt update sudo apt install brave-browser
Cum'è Chromium, hè ancu dispunibule in cum'è snap in è pacchettu flatpak.
Cumu installà Chrome
L'installazione di Chrome hè un pocu più faciule, postu chì hè quasi cumu Windows hè sempre fattu.
- A prima cosa hè di andà in u so situ web, à u mumentu di scrive stu articulu quì.
- Facemu cliccà Scaricate Chrome.
- Siccomu simu in Ubuntu, lasciamu l'opzione .deb marcata è cliccate nantu à "Accetta è installate".
- In u cartulare Downloads (o induve avemu cunfiguratu per scaricà i schedari) avemu avutu google-chrome-stable_current_amd64.deb, nome chì pò esse cambiatu in ogni mumentu se Google decide cusì. In u prossimu passu avemu da stallà u pacchettu, qualcosa chì pudemu fà cù u cumandimu seguente:
sudo dpkg -i "nombre-del-archivo.deb-descargado"
Se ùn vulemu micca aduprà u terminal, pudemu seguità u nostru tutoriale Installazione di pacchetti DEB rapidamente è faciule, induve hè spiegatu cumu fà in diverse manere. Disponibile ancu cum'è un bundle flatpak.
In ogni casu, per quelli chì anu dubbitu nantu à cumu fà queste installazioni, ponu piglià un ochju à u video d'archiviu precedente di u Ubunlog You Tube Channel è sicuramente a videranu tuttu più faciule.
Più infurmazione - Cumu installà Google Chrome in Ubuntu,Ubunlog You Tube Channel
10 cumenti, lasciate i toi
Chì ci sò e sferenze trà i dui navigatori ????
Dà più infurmazioni à propositu, chì possu fà cù unu chì ùn possu micca fà cù l'altru?
In principiu hè guasi listessa a diffarenza hè chì u cromu hè liberu è apertu è chrome s'ellu hè chjusu codice cù tramindui in fatti avete e listesse caratteristiche Ùn aghju micca trovu caratteristiche sfarenti assai marcate fora di u è minacciatu
Pudete avè i 2 navigatori è travaglià indipindente cun elli? Vale à dì chì ognuna hà a so propria home page è i so segnalibri ognuna, senza mischjà li?
bonghjornu
Grazie per u vostru articulu. Quandu provu à installà chromiun riceve u seguitu missaghju
Ùn puderia micca uttene qualchì fugliale, forse duverebbe curre "apt-get update" o pruvà torna cù –fix-missing?
Cosa devu fà? Grazie per u vostru aiutu.
Forse avete l'errore di scrive chromiun invece di cromu (verificate chì sia M à a fine), pruvate torna è poi dite!
okkk
Ùn sò micca perchè mi dà un errore è ùn possu micca installà Chromium, mi pudete aiutà?
Ùn aghju capitu nunda, qualcunu m'aiuti per piacè
U seguitu appare quandu vogliu cambià a lingua:
udo apt-get install chromium-browser-l10n
Lettura di a lista di pacchetti ... Fattu
Crià l'arburu di dependenza
Leghjendu l'infurmazioni di statutu ... Fattu
Ùn pudete micca installà qualchì pack. Questu pò significà chì
avete dumandatu una situazione impussibile o, se utilizate a distribuzione
instabile, chì certi pacchetti richiesti ùn sò ancu stati creati o sò
Anu pigliatu da "Entrante".
L'infurmazioni seguenti ponu aiutà à risolve a situazione:
I seguenti pacchetti anu dipendenze micca soddisfatte:
chromium-browser-l10n: Dipende: chromium-browser (> = 80.0.3987.163-0ubuntu1) ma 80.0.3987.149-1pop1 serà installatu
E: I prublemi ùn ponu micca esse corretti, avete cunservatu i pacchetti rotti.
ci hè un modu per installà in Fedora ??
hè chì aghju prublemi in visualizazione di video, da u navigatore.