Ogni utilizatore sà quantu hè impurtante di fà backups di modu regulare, è avemu tutti suffertu à un certu puntu di a nostra vita per ùn avè micca pigliatu in contu sta verità indiscutibile. Forse per mancanza di tempu, forse perchè ùn avemu micca passatu abbastanza tempu à circà l'utensile chì più si adatta à e nostre preferenze, a verità hè chì quandu qualcosa fiasca è perdemu immagini, documenti, video è altri hè quandu ghjuremu chì qualcosa di simile ùn turnerà mai à accadeci à noi.
A cosa bona hè chì l'utili per fà backups diventanu sempre megliu è più semplici da cunfigurà, è questu si aghjusta à u miglioramentu di u hardware dispunibule per adupralli postu chì a velocità di cunnessione internet hè micca solu più alta, ma a dimensione di i fugliali cresce ancu. discu durux è unità amovibili. Oghje vulemu dimustrà cumu installà backupninja, un strumentu di backup assai cumpletu è versatile orientatu à Debian è distros derivati, trà i quali naturalmente avemu Ubuntu.
Alcuni di i benefici chì ci offre backupninja sò a pussibilità di aduprate script di shell per configurà i nostri backup, qualcosa chì cume si cunnosce attrae sempre l'utenti di Linux in generale. Dopu, hè ancu un plus u fattu di cuntà nantu à strumenti cunnisciuti cum'è duplicità, rdiff-backup, mysqdump, msqlhotcopy è MySQL o MariaDB.
Per principià duvemu installà backupninja, qualcosa di più cà simplici postu chì si trova in i repositori ufficiali di Ubuntu, allora pudemu fà lu per mezu di un semplice:
# apt-get install backupninja
Lasciemu chì u strumentu d'installazione faccia a so cosa, è à a fine averemu creatu i repertorii è i fugliali chì utilizeghja, per esempiu / usr / sbin / backupninja (u script fundamentale di sta dumanda), /etc/cron.d/backupninja (per automatizà u so lanciu), /etc/logrotate.d/backupninja (per i fugliali di log), /etc/backup.d/ (eccu i fugliali di cunfigurazione), /etc/backupninja.conf (u fugliale di cunfigurazione generale) è / usr / share / doc / backupninja / esempi chì, cum'è u nome suggerisce, cuntenenu esempi di mudelli di cunfigurazione.
Avà pudemu cumincià, è a prima cosa chì avemu da fà hè run file ninjahelper, chì ci aiuterà in u compitu di cunfigurà stu strumentu di salvezza. A prima cosa chì face stu script hè di dumandacci di installà 'dialogu', un strumentu chì facilita a creazione di dialoghi in un terminal, qualcosa di necessariu per pudè vede l'opzioni è esecutà quelle desiderate. Cusì l'accettemu è dopu qualchì siconda averemu davanti à noi u dialogu di creazione di salvezza: per creà unu simu simplicemente movendu cù e frecce di cursore è selezziunate cù "Enter" l'opzione di "novu".
Dopu videremu l'opzioni, chì consistenu in copia di salvezza di l'infurmazioni di u sistema è di u hardware, basa di dati makecd, mysql o postgresql, O l'opzioni chì utilizanu strumenti cum'è rdiff, rsync o tar. Videmu cumu aduprà rsync per creà backup di repertoriu remoti, sincronizatu in autumàticu cù un cartulare lucale è chì permette di fà quessa periodicamente grazia à cron / anacron.
Ciò chì duvemu fà hè creà un fugliale in u repertoriu /etc/backup.d, salvatelu è cambiate i so permessi à 600 (vale à dì, leghjite è scrivite per u pruprietariu, nunda per u gruppu è per altri).
# Username nantu à l'urdinatore remoto
utilizatore = root
# Urdinatore à distanza
òspite = server1
# Repertoriu remotu
remotedir = / home / documents /
# Annunziu lucale
localdir = / home / backup
# Directory in u quale avemu a copia di salvezza precedente
localdirant = / home / backup.1
mv $ localdir $ localdirant
#corsica
rsync -av –delete –recursive –link-dest = $ localdirant $ user @ $ host: $ remotedir $ localdir
Avà u corremu attraversu:
# backupninja -n
E procederemu à creà un cartulare chjamatu backup.0 chì averà tutti quelli fugliali chì sò novi o chì sò stati mudificati paragunatu à a copia di salvezza precedente, è cuntene ligami duri à quelli chì restanu invariati, qualcosa chì pudemu verificà solu da paragunendu l'inodi è e dimensioni di i dui direttori.
Più infurmazione: backupninja (Situ Web ufficiale)
Sianu the first to comment