KDE rivede i successi fatti durante u 2019

KDE in 2019

Sè site lettore regulare di Ubunlog, sicuramente ùn hè micca a prima volta chì leghjite nantu à u saltu di qualità impressiunante chì u software di KDE in l'ultimi anni. In fatti, l'autore di st'articulu hà pruvatu senza successu di aduprà parechje volte in u passatu, ma i prublemi ch'ellu stava avendu u mantenenu à vultà in Ubuntu. Hè in 2019 quandu aghju pruvatu torna a versione KDE di Ubuntu è ùn pensu micca di muvemi più, ma e cose sò diventate ancu megliu in l'annu chì ghjunghje à a fine oghje.

Eccu ciò chì Nate Graham hà publicatu nantu à u blog induve publicheghja dinò e nutizie chì sò in traccia di ghjunghje in u mondu KDE. Oghje, l'ultimu ghjornu di l'annu, hà vulsutu rivede tutti i cambiamenti maiò ch'elli anu fattu in 2019, è ùn sò micca pochi. Tra d'elli avemu assai avanzamenti in Plasma, Applicazioni KDE è una menzione speciale per Wayland. In questu articulu avete un riassuntu di tutte queste successi, ma avete tutti i dettagli in l'articulu originale da cui pudete accede quì (in inglese).

Plasma Wayland è KDE

A Comunità KDE si ricorda chì travagliavanu sempre à a migrazione versu Wayland, ma anu fattu un prugressu significativu. Induve ci danu di più infurmazione hè nantu à ciò chì hè statu rializatu in u so ambiente graficu, Plasma, mintuvendu nutizie cum'è:

  • Modu Ùn disturbà micca per e notificazioni.
  • A dicurazione di a finestra GTK3 sustene miglioramenti. Questu permette à parechje applicazioni GNOME di integrassi perfettamente in Plasma, trà altre cose.
  • Pannellu di input per Emojis.
  • Modu d'edizione mundiale per i Widgets.
  • Parechji miglioramenti d'organizazione è di layout in Preferenze di Sistema.
  • Culore di Notte.
  • Migliuramenti in i sfondi.
  • U prompt in u systray quandu una app utilizza u micrufonu.
  • Parechji miglioramenti à Scopre.

Applicazioni è Frameworks di KDE

In l'articulu menzionanu ancu parechji di i miglioramenti introdotti in e so applicazioni è e so biblioteche, alcuni di quelli chì funzionanu in cumbinazione, cume:

  • Dolphin sustene a mostra di e date di creazione di l'articuli, ci permette d'apre cartulari da altre app, di navigà in a storia da un menù a discesa, di prevede animate o di prevene quandu un vulume ùn pò esse smuntatu dicendu ciò chì ci impedisce di fà. D'altra parte, mostra ancu e miniature di i fugliali Blender, eBook, .xps è Microsoft Office. Quella trà altre nuvità.
  • Gwenview supporta avà HiDPI, input tattile è pudete sceglie u livellu di compressione quandu si salva immagini in furmatu JPEG.
  • U Spettaculu pò apre nuove istanze è cambià da elli premendu a chjave di stampa se hè dighjà in esecuzione, cunfigurate u so scurciatoia glubale da a finestra di i so paràmetri, copiate l'imagine in u clipboard dopu avè fattu, accettate automaticamente a scatula trascinabile in u modu di regione rettangulare è ricurdate l'ultima regione selezionata.
  • Okular corre assai più fluidu, sustene a visualizazione è a verificazione di e firme digitali, è pò navigà avanti è indietro in modu tattile. Si ramenta ancu u modu di vista è i paràmetri di zoom.
  • Kate hà ripresu u plugin di l'utensili esterni è pò avà mustrà tutti i caratteri di u spaziu invisibile.
  • Konsole hà introduttu u modu separatu o Split View.
  • Elisa Hè miglioratu assai, cù nuove funzioni è assai miglioramenti interni.

Da quì sopra, ci sò funzioni chì sò dighjà preparate, ma chì ghjunghjeranu in e versioni future di KDE Plasma, Frameworks è Applicazioni.

È assai di più ch'elli ùn anu micca menzionatu

Avemu fattu un breve riassuntu di ciò chì Nate Graham hà publicatu in u so articulu, una publicazione chì hè stata a so volta un riassuntu di tuttu ciò ch'elli anu veramente rializatu. Sò stati lasciati à l'inchiostru, per esempiu, e novità incluse in Kdenlive 19.12Probabilmente perchè hè un software populare di edizione video in u mondu Linux chì ùn hà bisognu di introduzione o di prumuzione.

In breve, quelli di voi chì leghjenu tutte e nutizie publicate ogni dumenica sapete chì 2019 hè statu un bellu annu per u mondu KDE, ma U 2020 pò esse ancu megliu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.