LibreOffice o OpenOffice? Perchè ci sò duie opzioni open source per ciò chì pare a stessa suite di uffici? Tuttu hà principiatu cù OpenOffice.org, l'opzione uriginale open-source chì si divide in dui prughjetti diffirenti: l'Apache attuale OpenOffice è LibreOffice. Ci era una terza opzione da Oracle, ma ùn era più open source è hè stata subitu interrotta. L'altri dui, i prutagunisti di st'articulu, cuntinuanu à esiste è liberanu aghjurnamenti, ma chì sò e sferenze trà i dui? Chì hè megliu?
In questu articulu spiegheremu e differenze trà LibreOffice è OpenOffice, o almenu i più prominenti. Inoltre, faremu un poca rivista di storia, chì ci aiuterà à capì ciò chì hè accadutu: Hè statu un divorziu? Anu vistu male? Ci hè una opzione chì mi dà assai di più cà l'altru è chì ne vale a pena? Disinstalla LibreOffice da Ubuntu è installu OpenOffice? Scuprerete tutte e risposte quì sottu.
Index
LibreOffice è OpenOffice utilizanu u listessu open source
Prima ci vole à sapè perchè ci sò duie versioni s'elli usanu tramindui u listessu codice OpenOffice.org. Hè qualcosa chì capisceremu fighjendu in daretu u tempu: Sun Microsystems hà compru a suite uffiziale StarOffice in u 1999. Un annu dopu, Sun hà publicatu u codice di u software. Star Office è a suite uffiziale libera hè stata ribattizata OpenOffice. U prugettu hà continuatu à avanzà grazia à l'impiegati di Sun è à qualchi vuluntarii, permettendu à tutti di aduprà OpenOffice, ancu noi utilizatori di Linux.
È 2011, Sun Microsystems hè stata acquistata da Oracle. Hè quandu tuttu hà pigliatu un girottu maiò: i pruprietarii di Java anu ribattizatu StarOffice in Oracle Open Office in un tentativu di creà cunfusione. Pocu dopu, hà cessatu u prugettu. A maiò parte di i vuluntarii anu lasciatu u prugettu è anu creatu LibreOffice, a russo basatu nantu à a basa di codice OpenOffice.org. A maiò parte di e distribuzioni Linux, cumpresu Ubuntu è i so sapori, sò passati à LibreOffice.
OpenOffice paria avè i so ghjorni cuntati, ma Oracle hà donatu a marca OpenOffice è u so codice à a Fundazione Apache. Ciò chì tutti sapemu cum'è OpenOffice oghje hè in realtà Apache OpenOffice è hè sviluppatu sottu u so ombrello è licenza Apache.
Differenze trà LibreOffice è OpenOffice
È quì averiamu a prima differenza trà e duie opzioni: LibreOffice hà sviluppatu più veloce, liberendu versioni più spessu. OpenOffice hè sempre vivu è Apache hà publicatu beta 4.1 di marzu 2014. L'ultima versione dispunibile hè stata liberata u 18 di nuvembre di u 2018 è hè v4.1.6.
E duie opzioni sò dispunibili per tutti i trè sistemi operativi Desktop: Windows, macOS è Linux. Tramindui offrenu e stesse applicazioni per l'elaborazione di testi, fogli di calculu, presentazioni è basi di dati. E duie opzioni sò assai simili à l'altri è sparte a maiò parte di u codice.
- Scrittore in LibreOffice
- Scrittore in OpenOffice
A differenza hè evidente. Mentre OpenOffice Writer mostra un barra d'opzioni cumpleta à u latu drittu, u LibreOffice hà una maghjina più simile à quella chì vedemu in Word di Microsoft. Hè cumu si vedenu per difettu è LibreOffice hà a stessa opzione. Se l'attivemu da l'opzioni, saranu praticamente listessi.
D'altra parte, per difettu avemu un contatore di parole in tempu reale in LibreOffice, mentre sta volta serà in OpenOffice induve duveremu andà à l'opzioni per attivà sta funzione. LibreOffice include ancu titulari di ducumentu integratu o incubatu, una opzione chì pò esse attivata da File / Properties / Font. Questu hè per fà chì un documentu pare u listessu nantu à qualsiasi sistema operatore. Questa opzione micca dispunibile in OpenOffice. Punto per LibreOffice.
Scrittori hè l'esempiu chì avemu sceltu per paragunà. U puntu hè chì e sferenze sò cusì chjuche in tutte l'applicazioni chì parlà d'elle seria cunsumante di tempu è ridondante.
Diversi tipi di licenza
U codice di barra laterale OpenOffice hè statu cupiatu è incorporatu da LibreOffice. U prugettu Apache OpenOffice utilizza u Licenza Apache, mentre LibreOffice utilizza una licenza doppia LGPLv3 è MPL. Questu significa chì LibreOffice pò piglià u codice OpenOffice è incorporallu in a vostra suite di uffiziu, ma micca viceversa.
Cunsidendu chì LibreOffice hè sviluppatu da più persone è a so cumunità più larga, novi opzioni è idee apparsu prima in LibreOffice. Parechje di l'opzioni di l'office suite scelte da Ubuntu ùn sò ancu ghjunti à OpenOffice. Inoltre, quandu OpenOffice hà una bona idea, LibreOffice pò implementallu guasgi à l'istante è cù u listessu codice, qualcosa chì ùn hè micca u cuntrariu per i tippi di licenza. Novu puntu per LibreOffice.
Chì opzione à sceglie?
Ebbè, questa hè a decisione di tutti, ma preferiscu LibreOffice per:
- A più grande comunità di sviluppatori.
- Puderanu implementà e novità in OpenOffice senza prublemi di licenza.
- Aggiornamenti più frequenti.
- Vene installatu per difettu in X-buntu.
Perchè sceglite OpenOffice? Beh, una volta aghju lettu nantu à ciò chì era grande per alcuni sistemi operativi, trà i quali eranu Debian è Ubuntu. Unu di i punti pusitivi di Debian hè chì i cambiamenti ch'ellu face venenu à una vitezza più lenta ch'è in Ubuntu, ciò chì ne face un sistema operativu più robustu è generalmente più affidabile di quellu sviluppatu da Canonical. Questu puderia esse applicatu à OpenOffice: chì piglianu più tempu per lancià cose nove ne assicura ciò chì anu da esse sempre più lucidatu. In u peghju casu, pudemu truvà unu o pochi bug chì seranu risolti assai prestu.
Benintesa: tenite à mente chì duveremu scaricallu da u vostru situ web, qualcosa chì avemu ancu da fà cù altri software famosi cum'è Google Chrome. Cum'è cù u navigatore Google, ci sò opzioni open source in i repositori ufficiali di Ubuntu, cù i navigatori Chromium chì sò l'opzione più accessibile. Ma pensu chì u casu di Chrome sia diversu perchè, per esempiu, nè Chromium nè un altru navigatore basatu nantu à Google sò cumpatibili cù alcune estensioni, cum'è Movistar Plus.
Ci hè una opzione dispunibile da OpenOffice cum'è snap pack, ma solu per i sviluppatori. Cunsidendu chì si parla di software chì ghjè generalmente adupratu per u travagliu, ùn vogliu micca cunsiglialu di scaricallu è installallu à l'utilizatori chì ùn sò micca sviluppatori.
Tenendu contu di tuttu ciò mintuvatu in st'articulu: Chì uttene: LibreOffice o OpenOffice?
19 cumenti, lasciate i toi
Libreoffice a verità
Ebbè, a verità hè chì aghju cuminciatu cù openoffice ma hè solu chì sò entratu in oraculu è sò andatu subitu à libreoffice è questa hè a suite di basa chì utilizu.
LibreOffice hà superatu e mo aspettative
Assai bona rivista, ti ringraziu assai per sparte è per l'infurmazioni.
Aghju adupratu solu Open ma dopu avè lettu questu pruvaraghju Libre
Ebbè, aghju una bona impressione di a Fundazione Apache, allora aghju sempre OpenOffice quasi aggiornatu, ma LibreOffice hè utile perchè hà una migliore prestazione in Macros (per esempiu), chè MS Excel stessu.
Tuttu què per quandu devu aduprà documenti fatti in .doc o .xls, in u mo Macintosh
Inoltre, hè bellu di scaricà l'applicazione attraversu P2P
Mi piaciunu entrambi, in realtà sò assai comodi à travaglià, entrambi m'anu veramente aiutatu.
Dopu l'infurmazione letta, pensu chì resteraghju è pruvà LibreOffice, grazie per a cuntribuzione.
Personalmente, pensu chì per l'utilizatore "à pedi" e differenze sò quasi trascurabili. Un'altra cosa sò l'esperti è i sviluppatori, chì ùn hè micca u mo casu. Tuttavia, avrei vulutu chì l'articulu avessi avutu più impattu nantu à e questioni di basa, cume a situazione di l'icone, a varietà è a facilità di truvà opzioni ... ecc.
Senza dubbitu LibreOffice, piccule sfarenze chì vanu assai.
Puderanu esse installati à tempu?
Ié, aghju installatu tramindui è mi ne turnu à aduprà, ancu se libreoffice hè megliu, hà menu errori, è dicu questu preferendu openoffice.
Preferendu openoffice (per estetica è leggerezza pensu) devu dì chì libreoffice hè megliu per prublemi di cumpatibilità. Per esempiu, aghju accadutu cun un travagliu praticu di a facultà chì in mezu à una classe virtuale u prufessore hà passatu un .docx fattu cù a parolla da OneDrive è quandu l'aghju apertu cù apertu avia errori cum'è ùn esse capace di vede cuntenuti chì eranu in una scatula; chì eranu codici chì avia bisognu di cupià per pudè usà, allora in questu mumentu aghju capitu chì l'apertura hà errori chì à u mumentu di l'azione ponu complicà e cose, allora diceraghju chì libreoffice seria per ghjucà lu in modu sicuru.
Qualcosa mi chjama l'attenzione hè chì openoffice utilizza menu ramu cà gratuitu, a differenza hè minima: aperta 25mb è 60mb gratuiti, più di u doppiu. Ancu se sò solu megabyte, cum'è studiente di sistemi, stu dettagliu mi chjama l'attenzione
Libreoffice, ancu se teoricamente hà superatu Openoffice in termini di aggiornamenti, un'altra verità irrefutabile hè chì hè diventatu estremamente pesante, micca in dimensioni di pacchettu, ma in termini di processore è richiesta di risorse di memoria RAM, hè un prublema quandu prumove A Linux per vechji è / o urdinatori à poca risorsa, postu chì ancu se u sistema operativu funziona di manera meravigliosa, quella illusione finisce quandu si carica Libreoffice cù un documentu moderatamente grande è vi esaspera per vede cumu girà a pagina in Writer richiede una mezza seconda, ùn hè micca fluidu è vi dà l'impressione chì in ogni mumentu a dita applicazione si congelerà.
Durante u travagliu in l'ambiente MS Windows per parechji anni finu à l'iniziu di u 2020, aghju pruvatu à lascià Openoffice è passà permanentemente à Libreoffice, ma era impussibile.
Avà aduprendu Linux Mint xfce, aghju pruvatu u cammellu Libreoffice, aghju finitu di disinstallallu, dopu aghju installatu Openoffice per Linux è ancu s'hè travagliatu bè capitu chì i picciotti Apache liberanu versioni per Linux senza dà fastidiu à pruvà lu in questu ambiente, vi lascia un sintimu chì trà Libreoffice è Openoffice stanu uccidendu u standard Open Document.
Libre Office pare assai più amichevule ch'è Open Office.
A verità OpenOffice pesa menu nant'à e macchine chì anu dighjà avutu i so anni.
LibreOffice hè diventatu ingombrante ancu per esecutà.
Aghju pruvatu vintimila volte à cambià in LibreOffice in Windows, ma mi costa ancu s'elli anu apparentemente e listesse opzioni, ma per 7 euro à u mese aghju sempre l'ultima versione di Microsoft 365 è una Tb di memoria è per ciò chì I adupratelu naziunale. swite Aghju tuttu ciò chì mi ferma; dunque cù i lucali precedenti ùn sò micca ciò chì possu fà per ùn pagà 7 euro x12.
Salu2
Aduprate OpenOffice per parechji anni, cù ottimi risultati: Amichevuli, cumpatibili è più putenti ch'è Micro Soft Office. Ciò chì aghju sempre mancatu hè chì ùn ci sò urdinatori cù qualchì versione di Linux preinstallata. Perchè devu cumprà Microsoft Windows quandu compru un urdinatore? Aghju trattatu bè Ubuntu.
Un prugramma di Processore di Parolla deve esse logicu in i so passi per elaborà u testu è mette immagini ecc. è duvete sempre avè una pagina SETUP cù i caratteri, cù a dimensione di a pagina, u vostru layout di pagina (N ° di colonne in a pagina). In a fabbricazione di libri - A Copertina di Titulu, a Copertina Posteriore è a configurazione Masterpage sò necessarie. Hè per quessa chì mi piaceva Adobe Page maker. MS Office mostra avà tremendi prublemi se travagliate cù un topu è questu accade ancu in Excel. I cumandamenti di u mouse sò imprecisi, ùn ubbidiscenu micca, taglia e parolle induve vole è in tuttu hè un mal di testa per travaglià cù stu prugramma. Ancu in l'incollatura di Photos è Photo Caption face prublemi. È aghju osservatu listessu in Open Office, chì à parè meiu ùn hè micca un prugramma di logica, u topu face ancu cose pazze o ùn ubbidisce micca è incollà e foto hè un grande prublema. Avà andaraghju à fighjà cumu si gestisce Libre Office o se devu lancialu cum'è Open Office. Hope Libre Office hè megliu.