Ruby, installazione è sviluppu di un esempiu di basa in Ubuntu

circa rubinu

In u prossimu articulu avemu da fighjà cumu pudemu installà Ruby in Ubuntu. Què hè un linguaghju di prugrammazione apertu, dinamicu, orientatu à l'ughjettu è equilibratu chì hè statu sviluppatu da Yukihiro 'Matz' Matsumoto in Giappone. Hè implementatu cumbinendu e caratteristiche di altri linguaggi di prugrammazione populari, cum'è PERL, Smalltalk, Ada, ecc.

Questu hè un linguaghju di prugrammazione pensatu per simplificà alcuni di i compiti in scheduling. Riduce alcune di e parti cumplesse di prugrammazione è permette à u prugrammatore di custruisce rapidamente qualcosa da zero. Hè cuncipitu principalmente per e persone chì volenu principià a prugrammazione, ma chiunque pò aduprà sta lingua per creà applicazioni cumplesse.

Puderemu installà Ruby nantu à Gnu / Linux in parechje manere. Aduprà apt package manager hè u modu più faciule per installà Ruby in Ubuntu. In questu post avemu da vede cumu pudemu installà Ruby da a linea di cummanda è esecutà un esempiu di basa di codice chì avemu da generà cù questa lingua.

Installa Ruby

Per principià apremu un terminal (Ctrl + Alt + T) in u nostru Ubuntu. In questu casu aghju aduprà Ubuntu 18.04, ma pudemu installallu in diverse versioni di sta distribuzione. Prima di lancià u cumandamentu per installà Ruby, duvemu aghjurnà a lista di u software di u sistema. S'ellu ùn si mette micca à ghjornu, ùn pò micca stallà bè. Per aghjurnà a lista, avemu da eseguisce u cumandimu seguitu:

sudo apt update

Quandu l'aghjurnamentu di e fonti di u software hè finitu, eseguemu u cumandimu seguitu cù permessu di root per stallà rubinu:

sudo apt install ruby-full

Avemu da preme 'Y' quandu ci dumanda l'autorizazione per compie u prucessu d'installazione.

installazione piena à rubini

Se l'installazione hè finita cù successu, pudemu verificate chì Ruby funziona currettamente o micca esecutendu u cumandimu seguente. Se tuttu hè currettu, u sistema ci mostrerà a versione di rubinu chì hè installata nantu à u sistema. U risultatu chì mostra hè chì a versione 2.5.1 hè stata installata nantu à u sistema chì aghju utilizatu per questu esempiu:

versione ruby

ruby -v

Crea un prugramma di mostra cù Ruby

Puderemu aduprà qualsiasi editore di testu per scrive l'esempiu script usando Ruby. In questu casu aghju da aduprà u nano editor. Avemu da aduprà per u fugliale chì avemu da generà u estensione .rb. Per questu esempiu aghju da creà un schedariu chjamatu hi.rb. Sapendu questu, eseguemu u cumandimu seguitu da u terminal (Ctrl + Alt + T) per apre l'editore:

nano hola.rb

In questu script vedemu e semplici operazioni di input è output. U cumandamentu gets hè adupratu in rubinu per riceve l'infurmazioni di l'utilizatore è u cumandimu put hè adupratu in questa lingua per stampà in a cunsula. In Ruby, l'operatore + hè adupratu per cumbinà i valori di stringa.

Per realizà st'esempiu, copieremu u codice seguente in l'editore. Salvemu u cuntenutu di u fugliale premendu Ctrl + O è premendu Enter. Finiremu premendu Ctrl + X per surtite da u fugliale.

schedariu d'esempiu hello.rb

puts "Escribe tu nombre :"
name = gets.chomp
puts "Hola "+ name +", gracias por probar este tutorial publicado en Ubunlog.com"

Esecutendu u nostru prugramma di mostra

esempiu cù u travagliu rubinu

Per lancià st'esempiu, duveremu scrive u cumandimu seguente da u terminal è cusì eseguite u fugliale novu creatu. Se u script hè privu d'errori, prima stamperà u messagiu "Per piacè scrivite u vostru nome". Quì duveremu scrive qualcosa è appughjà Enter. Dopu, stamperà u messagiu chì avemu salvatu in a variabile "nome". Questa stampa serà fatta trà e catene di testu chì sò dighjà definite in u fugliale creatu. Per eseguisce u fugliale, in u terminal (Ctrl + Alt + T) scrivemu:

ruby hola.rb

Cumu pudete vede, malgradu esse un esempiu assai sèmplice, se site novu in prugrammazione, pudete sceglie a lingua Ruby cum'è una di e vostre prime opzioni per principià in u mondu di a prugrammazione. Ancu se per cumincià da zero, forse a megliu opzione hè pitone. Seguendu questu articulu simplice, chiunque puderà installà facilmente Ruby nantu à u so sistema Ubuntu è cumincià à creà abbastanza rapidamente.

Sì qualchissia vole cunnosce di più nantu à sta lingua, pudete passà per u situ di u prugettu è verificate e so caratteristiche o a ducumentazione chì si pò truvà quì.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.