Lubuntu 13.04, una rivista "ligera"

Lubuntu 13.04, una rivista "ligera"

Cum'è sapete bè, uni pochi di ghjorni fà l'ultima versione di Ubuntu, Ringtail Raring È cume hè un duvere in questi ghjorni vi mostreremu ciò chì pò è ùn si pò fà, chì opzioni offre è quali ùn; tuttu per chì avete un parè chjaru è sappiate sceglie bè, chì hè unu di i principii di Open Source: cunniscenza libera, scelta libera. Oghje vi portu una spezia di recensione circa unu di i sapori di Ubuntu: Lubuntu 13.04.

Panca di prova

Aghju fattu i testi nantu à una macchina virtuale di VirtualBox À quale aghju assignatu poche risorse senza esse estremamente bassu, tenendu contu di ciò chì pensu chì un urdinatore hà da quattru o sei anni fà. Per questu aghju assignatu un discu duru 10 Gb, so chì i dischi più grandi sò stati offerti per più di 10 anni, ma ùn avia micca da fà una macchina megliu cà a mo, cum'è per Ram, alcuni 512 Mb, un core di processatore, sonu, rete, usb ....

Ubuntu 13.04

U tempu di stallazione cum'è a reazione è u tempu di operazione sò stati abbastanza boni, ancu s'ellu hè statu assai più lente cà Ubuntu, ùn hà micca pigliatu assai tempu per installà. Ancu se qualcosa hè stata bluccata in u puntu finale di l'installazione, u riavvio chì ci hà obligatu à ripartà manualmente.

El software installatu forse hè quellu chì mi offre u più discussione, postu chì credu chì u stigma pruvendu à marcà stu gustu Ubuntu, a legerezza, ùn rispettanu micca u software chì stallanu. In quantu à pacchettu d'uffiziu, Lubuntu 13.04 porta Abiword à prossimu Gnumeric, una suluzione assai utile chì cunsuma assai poche risorse. Se mi ricordu bè, pussede Evince, un visualizatore di documenti forse pesante per a distribuzione, ma e so cumpetenze ghjustificanu più chè a necessità di avè lu installatu annantu Ubuntu 13.04. In quantu à i multimedia, hè adupratu Gnome Player è Audacious, boni prugrammi, micca più da dì. D'altra parte, per ciò chì tocca à a rete, a squadra di sta versione, Ubuntu 13.04 si caca assai, l'usu cromu, un navigatore eccessivamente pesante è cunsumante di risorse chì certamente ùn currisponde micca à ciò chì si cerca in sta distribuzione, un'operazione legera per apparecchiature obsolete. Personalmente averaghju installatu Midori, un liggeru navigatore chì interpreta u Html5 è chì pensu hè più cà abbastanza, ùn hà micca flash ma hè una tecnulugia da spegne in u mondu di u web dunque ùn a vecu micca essenziale.

Un'altra di e gaffe chì vecu cù sta distribuzione hè chì anu creatu un Lubuntu Centru Software. Stu centru hà repositorii cù prugrammi abbastanza leggeri è chì si adatta assai bè à l'utilizatori principianti, ma entra in una profonda cuntradizione, ghjunghjendu à l'inutilità se tenemu in contu chì hà ancu installatu Synaptic y Gdebi, più u terminal; vale à dì, avemu trè gestiunarii per fà a listessa cosa chì serà sempre menu di l'usu di u terminal.

È parlendu di principianti, u scrivanu chì aduprate Ubuntu 13.04 hè u famosu LXDE, un scrittore abbastanza funziunale è assai leggeru, quì ùn avemu nisun prublema da dì ancu se ùn simu stati capace di verificà per mancanza di tempu s'ellu permette di cambià u gestore di a finestra per un liggeru.

Lubuntu 13.04, una rivista "ligera"

CONCLUSIONES

In realtà, sta distribuzione diventa, à u mo parè onestu, una distribuzione focalizzata nantu à i principianti piuttostu chè esse installata in urdinatori cù poche risorse. Chì in e prime versioni hè statu installatu cromu perchè hè statu dichjaratu chì era assai leggeru hè ragionevule è logicu, ma chì à questu puntu in a moviola, induve si sà chì cromu hè ancu più pesante di Firefox o Opera, hè qualcosa chì scontra cù a filusufia di a distribuzione di luce è di sicuru, chì funziona nantu à l'urdinatori cù 256 RAM hè una burla di gattivu gustu. Per u so travagliu cunfortu è senza ostaculi, l'attrezzatura duveria avè trà 300 è 512 Mb di Ram. Spergu chì in e prossime versioni cambieranu u corsu è seranu una distribuzione assai più leggera di quella chì hè avà.

Qualchissia hà pruvatu? Chì ne pensi d'ella? Site d’accunsentu cù mè?

Più infurmazione - Cumu installà l'urdinatori LXDE è XFCE in Ubuntu, Synaptic, un gestore Debianite in Ubuntu, Installazione di pacchetti deb rapidamente è faciule, Evince, un lettore alternativu à Adobe,

 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

17 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Abimael martell dijo

    L'aghju installatu nantu à un thinkpad cù 512 una volta, è hè andatu bellu, assai lisciu, è ùn si congela mai. Hè statu un pezzu da quandu l'aghju rinunziatu ma mi piacia abbastanza. Un'altra alternativa per e squadre più vechje hè Crunchbang

  2.   dnosu dijo

    L'aghju adupratu ogni ghjornu è credu chì a vostra analisi ùn puderia micca esse più superficiale è vacante. Onestamente, guardà una analisi solu in i prugrammi chì sò installati è micca in e prestazioni generali di u sistema mi pare un stupidu sovranu.

    Hè una grande distribuzione micca solu per e squadre cù poche risorse, ma ancu per quelli chì volenu gode di i vantaggi di Ubuntu senza a necessità di un desktop sovraccaricatu (Xfce, KDE, Unity, Gnome ...). Openbox hè cumpletamente configurabile è lxpanel hè assai intuitivu.

    1.    Joaquin Garcia dijo

      Grazie per a vostra opinione. L'idea era di rende superficialu per andà dopu in prufundità cù sta distribuzione. In quantu à Openbox è Lxde, sò d'accordu cun voi, ma se site bè, a mo critica ùn hè micca cun sti prugrammi ma cù a decisione di a squadra di mette altri prugrammi più pesanti. In u vostru urdinatore funziona meravigliosamente ma u listessu in un altru urdinatore cù 64 mb di RAM in menu, a navigazione ùn hè micca pussibule, hè ciò chì vogliu dì cun critica. Ancu cusì, grazie per u vostru parè.

  3.   selairi dijo

    Salutu, aghju utilizatu Lubuntu dapoi a versione beta in un vechju urdinatore (circa 10 anni), cù una RAM di 512 Mb è 30 Gb di discu duru.

    In u sughjettu di i navigatori anu avutu ragiò. Ùn hè micca un sbagliu di cumprende Chromium. Firefox hè incredibilmente lentu quandu rende pagine. Inutilizabile. A sò perchè mi piace megliu Firefox è quandu l'aghju installatu sò statu delusu. Aghju ancu installatu dwb è si ferma quandu visitate certe pagine.

    Aghju installatu u simulatore FirefoxOS, era ancu inutilizabile. A culpaghju à l'usu di OpenGL da u navigatore. E carte grafiche d'eri ùn sò micca cum'elli sò avà.

    Navigendu cù vechji equipaggiamenti, temu chì ùn sia micca una sperienza piacevule. A maiò parte di e pagine web sò assai ingumbrate. Un scroll simplice face chì a pagina si move assai pianu. Per fighjà un video hè assai più cumu scaricallu è dopu aprelu cù VLC. Aghju paura chì u cuncepimentu di e pagine web rende più di una squadra obsoleta.

    Aghju cambiatu Abiword in LibreOffice chì, ancu s'ellu ùn pare micca, cunsuma poche risorse è pò travaglià bè.

    L'ambiente graficu pò esse cambiatu à vuluntà, aghju ancu aghjuntu xcompmgr per eliminà e lacune fastidiose chì restanu quandu si redisegna una finestra (e carte grafiche d'eri ùn sò micca cum'è quelle d'oghje).

    Saluti

    1.    Joaquin Garcia dijo

      Salutu Selairi, quandu aghju fattu e critiche ùn mi riferiscu precisamente à rimpiazzà Chromium cù Firefox, pensu ancu chì seria peghju, ma ci sò altre opzioni cum'è Midori è forche Chromium chì sò assai più leggere è chì offrenu i stessi vantaghji cù u eccezzione, per esempiu, di quella chì pudete aduprà à tempu Libreoffice cù u navigatore. Cum'è l'aghju menzionatu prima, si tratta di un'analisi superficiale, dopu faremu testi più approfonditi di a distribuzione è di suluzioni per elli, è dinò una persunalizazione di a distro, quant'è pussibule. Stà à sente.

      1.    selairi dijo

        Aduprà u navigatore cù LibreOffice in un urdinatore cù 512 Mb di RAM? Pò, a facciu abitualmente. Hè sorprendente quantu poca RAM usa Linux. A menu chì ùn cuminciate à gestisce macchine virtuali

        Aghju pruvatu Midori è Cromu è mi fermu cù Cromu. Ancu se tramindui usanu Webkit cum'è mutore, altri fattori duveranu esse studiati.

        E limitazioni in un vechju urdinatore vi venenu per via di a velocità di u processatore, a carta grafica, a versione Wi-Fi, a RAM, ...

        Hè una gattiva idea di aduprà macchine virtuali per pruvà distribuzioni magre, perchè se a vera macchina hà un bonu processatore, a macchina virtuale vulerà ancu se abbassate a RAM. Dopu andate in una vera squadra è scopre chì ùn pudete micca guardà un video tristu di Youtube.

        Forse duverete orientà u vostru articulu in paragoni. Lanciari un Lubuntu è Ubuntu è paragunà a quantità di RAM aduprata, tempi di startup è di spegnimentu, discu duru occupatu, lanciate un ghjocu 3D è vedi u FPS, ....

        1.    Joaquin Garcia dijo

          Faremu st'analisi chì prupunite in futuri posti, ma avà publicemu una seria di posti d'introduzione. In quantu à Chromium, vi dicu chì cum'è navigatore mi piace, ma hè un navigatore chì lancia parechji prucessi in fondu, ognunu cù a so proporzione di risorse, è forse in a vostra navigazione quotidiana ùn cunsuma micca assai, ma se aprite uni pochi di tabulati sarà Diventa assai pesante, ma assai pesante, cum'è firefox. Ma andemu, hè u mo parè sè site statu cun Lubuntu per un bellu pezzu incantatu, da mè perfettu.
          In quantu à a macchina virtuale, hè vera chì ùn dà micca dati veri, cum'è l'influenza di a cpu o di u wifi. È u spettaculu hè di solitu assai più altu, ma à u mumentu di a scrittura è di fà sta prima analisi l'aghju dighjà avutu.
          Grazie per avè lettu è per preoccupassi di dà u vostru parè, pochi a facenu. È vi dumandu di cuntinuà quì, perchè se possu, sta settimana publicheraghju l'analisi forte. Tuttu u megliu.

  4.   jorgecrce dijo

    Ti scrivu da cromu in lubuntu nantu à u mo netbook, avendu un terminal apertu è l'intranet di a mo università. Aghju spesu circa 400 mb di ram, In effetti cù Midori ridurremu quelli valori, ma a prestazione generale di u sistema, chì hè ciò chì conta hè eccellente. Pudete sempre cambià i prugrammi.

    Listessu per una cosa assai vechja, Slitaz o qualcosa di simile hè megliu per voi, chì cunsuma 50 mb di ram, ma per esempiu, per netbook è urdinatori cù da 512 (ancu 256mb) di ram mi pare una distribuzione ideale

    1.    Joaquin Garcia dijo

      Sò d'accordu cumpletamente cun voi, jorgecrce, quandu facciu questu post facciu una visione assai superficiale, cù e prestazioni generali di a distro ùn mi impegnu micca perchè ùn aghju micca dati, nè per appruvallu nè per criticallu. Spergu chì a mo critica costruttiva sia per a squadra di sviluppu. Saluti è Grazie per avè lettu.

  5.   fELIPE dijo

    Aghju utilizatu lubuntu dapoi beta ancu, è hè, benintesa, a cosa migliore chì pudete entrà in un asus eeepc 901 cum'è u mo. Hè una distribuzione cusì equilibrata è rapida (in fondu hè un Ubuntu cù LXDE) chì oghje hè ciò chì installu nantu à tutti i mo computer, perchè per mè a priorità hè a prestazione è a velocità. Di solitu travaglia cù prugrammi di cuncepimentu (gimp, inkscape, ecc) cù u navigatore apertu (cromu) è altre volte cù libreoffice è si comporta sempre perfettamente cù un gig di ram, chì ùn possu micca dì di e versioni abituali cusì caricate di grafica , animazioni è cose chì à a fine facenu u vostru travagliu cutidianu più lente. In a mo spirienza, u cromu hè u navigatore u più veloce cù e caratteristiche necessarie. Hè più pesante perchè lancia un prucessu per ogni tabulazione, allora dipende da a chjusura di e tabulazioni chì ùn sò micca necessarie ... Avà l'abbiword sempre pareva una burla di gattivu gustu. Hè adupratu solu per fà l'apano in casu d'emergenza, ma per un usu nurmale hè una patata chì ùn rispetta mancu u standard odf, postu chì mudifica i ducumenti ... cum'è s'ella fussi parola o peghju ...

    1.    Joaquin Garcia dijo

      Grazie per a vostra opinione. Benintesa emetti critiche dure di Abiword, dure ma pensu ancu necessariu. Saluti è grazie.

      1.    fELIPE dijo

        Sò un entusiasta di u software minimalista. Mi piace chì i prugrammi facenu ciò ch'elli devenu fà, in u modu più efficiente. Eru un grande difensore di Abiword ... Finu à quandu l'aghju usatu per u mo travagliu cutidianu, è u risultatu era:

        -Clusioni aleatorii inattesi (rari)
        -Ùn rispetta micca u furmatu ODF creatu da LibreOffice (qualsiasi versione) o OpenOffice.
        -Interpreta u formatu MS Office peghju chè LibreOffice.
        -Problemi serii cù u piazzamentu di l'oggetti (ùn aghju mai capitu cumu funziona, postu chì ancu se riesci à piazzà una maghjina in un certu locu, allora salvate u fugliale è quandu u riaprite, qualchì volta pare fora di pusizione) . Questu ùn importa micca se hè salvatu in u formatu .abw o .odt

        Cù tuttu què, è malgradu u fattu chì l'aghju datu parechje opportunità (in parechje versioni di a distribuzione Lubuntu), oghje a prima cosa chì facciu hè di disinstallalla, cù gnumeric (ùn simplificu micca aduprà postu chì se installu Libreoffice I ùn ne bisognu).

        Per tuttu u restu, Lubuntu hè a migliore distribuzione. Questu urdinatore da quale scrivu oghje, hè un Tablet PC HP TC1100, chì hà solu 512 MB di RAM, è move perfettamente Chromium, avendu Inkscape è Gimp aperti in listessu tempu ... (iè, da l'ottesima scheda, megliu andà à chjude tabs ...) À propositu, stu situ hè quellu chì mi hà pigliatu u più longu per caricà ...

        Saluti

        1.    Joaquin Garcia dijo

          Scusate Felipe perchè aghju datu l'impressione sbagliata. In quantu à Abiword, sò cun voi è ancu cù u software minimalista. Pensu chì Abiword hà avutu è hà assai putenziali è a cumunità di sviluppatori l'abbanduneghja dimenticata. È u risultatu di tuttu què avete ghjustu mintuvatu. Personalmente facciu listessu quandu installu distribuzioni chì portanu Abiword per difettu. A propositu, pigliu nota di u situ web se pò esse risoltu. Grazie.

          1.    fELIPE dijo

            Ùn vi aghju micca capitu male, aghju vulsutu solu qualificà e mo critiche, chì rileghjenduli sò più di un "bar" chè l'argumintatu ... U web pò esse un errore specificu in a mo rete, postu chì oghje m'hà caricatu senza prublemi ( Ùn la vecu micca caricata di cuntenutu pesante, ma di richieste esterne chì a volte si bloccanu è ùn lascianu micca a fila di l'altre cose da caricare u flussu).

            D'altra parte, mi dispiace di informà à tutti chì Lubuntu NON FUNZIONA nantu à u mo Tablet PC HP TC1100 (chì d'altra parte supporta finu à Windows 8 sempre chì si mette almenu 1 gig di RAM), perchè micca u kernel " pae ". Chì delusione aghju ... Sò sicuru chì averà una soluzione, ma ùn l'aghju micca trovu nant'à u situ di Lubuntu, è ùn sò micca se "l'alternativu" hà sta caratteristica in u kernel o micca ....


          2.    Joaquin Garcia dijo

            In quantu à u web, vi dicu è hè dighjà publicatu chì aghju cunsultatu cù u dispositivu tecnicu è mi dicenu chì a carica lenta dipende principalmente da disqus, se hà prublemi, u nostru situ web richiederà tempu per caricare. In quantu à u vostru Lubuntu, da ciò chì vedu hè chì u kernel hè statu aggiornatu è hà prublemi cù u vostru urdinatore, se ùn avete micca cancellatu nunda, ciò chì pudete fà hè caricare u kernel precedente in u grub. U grub hè u primu schermu cù u menu chì sceglite trà Lubuntu, Memtest, ecc ... Pruvate à vede tutte l'opzioni, (avà ùn mi ricordu micca cumu fà, ma l'aghju specificatu in a parte inferiore) è sceglite a versione più vechja, per u mumentu Deve funzionà per voi ma sicuramente in u prossimu aggiornamentu ti accadrà di novu. Speru chì vi aiuti. Saluti è ùn esitate micca à cummentà.


          3.    fELIPE dijo

            Grazie per u vostru aiutu.
            Ciò chì accade hè chì l'installazione di un vechju kernel in una nova versione ùn lu vede micca cunveniente ... Aghju vistu chì l'unica opzione hè di installà una cosiddetta "fake-pae" ...
            Invece pensu di pruvà una alternativa, principieraghju cù i mo paisani di Pontevedra, chì anu a distro basata nantu à Debian è LXDE "Minino" chì pare assai bè. Tuttu u megliu


          4.    Joaquin Garcia dijo

            Mi rendite assai difficiule trà Pussycat è patch à Lubuntu mi lasciate in dubbitu (forse anderaghju per Pussycat) ma ehi, ciò chì prupongu ùn hè micca cambià u kernel. In l'ultime versioni di Ubuntu, i vechji kernels ùn sò micca eliminati ma smettenu di caricare, cù u mo metudu u vostru sistema ùn eliminaria micca a versione attuale ma invece di carregà u novu kernel, continuerà à carregà u kernel precedente, u sistema funziona perfettamente u solu cosa senza i miglioramenti di u novu kernel, ma qualchì volta questu ùn hè micca significativu. In ogni casu, cum'è aghju dettu, Pussycat hè un prugettu assai bonu, forse hè bè di cuntemplallu per un articulu. Saluti è dite ci.