Matrix, un protocolu di cumunicazione decentralizatu è criptatu è rete aperta

Quì nantu à u blog sò state mintuvate alcune applicazioni chì facenu usu di Matrix Aghju ancu alcune note cunnesse, ma ùn avemu micca parlatu specificamente di stu prughjettu open source gestitu da a fundazione Matrix.org senza scopi di lucro.

Inizialmente duvete sapè chì a fundazione Matrix.org hè dedicata à custruisce un protokollu apertu è una rete di cumunicazione per a cumunicazione decentralizatu è criptatu, cù u scopu di furnisce una alternativa Open viable à Slack, WhatsApp, Discord, è altri silos di cumunicazione proprietarii.

Stu protocolu, pò esse adupratu per alimentà a cumunicazione di Internet di e cose (IoT), segnalazione VoIP / WebRTC, messageria istantanea, ecc.

À propositu di Matrix

Matrix ùn si tratta solu di permette à l'utilizatori di memorizà e so cunversazione: evita ancu e dipendenze Internet quandu si travaglia in rete lucali, rete maglia, o situazioni induve Internet hè statu tagliatu.

In fattu, i so creatori anu scopu di creà una piattaforma aperta indipendente, dinamica è in evoluzione cum'è u Web stessu, ma per a cumunicazione.

Matrix hè andatu fora di beta in ghjugnu 2019 è u protocolu hè pienu adattatu per l'usu di produzione cù parechje caratteristiche.

Offre API HTTP è SDK semplici (iOS, Android, Web) pPer creà chat room, gestione chats è chat bots, cun crittografia end-to-end, trasferimentu di fugliale, storia di cunversazione sincronizata, missaghji furmatu, leghje ricevuti è assai di più.

E cunversazioni sò riplicate nantu à tutti i servitori participanti. Questu significa chì ùn ci hè un puntu unicu di cuntrollu o fallimentu. Cusì, pò ghjunghje à qualsiasi altru utilizatore in l'ecosistema globale di Matrix, chì hà più di 9 milioni d'utilizatori, cumprese quelli in altre rete per mezu di ponti.

Matrix furnisce una crittografia end-to-end via i cricchetti criptografici Olm è Megolm. Questu assicura chì solu i destinatari destinati ponu decrittografà i vostri messaggi, puru avvisenduvi se altri dispositivi inaspettati sò aghjunti à a conversazione.

A crittografia hè basata annantu à l'algoritmu di doppiu clic popularizatu da Signal, ma allargatu per supportà a crittografia in spazii chì cuntenenu migliaia di dispositivi. Olm è Megolm sò specificati cum'è standard apertu è l'implementazioni sò liberate sottu a licenza Apache.

Inoltre, cù l'avventu di WebRTC, i sviluppatori anu acquistatu a capacità di scambià chiamate vocali è video di alta qualità, ma ùn ci hè un modu standard per indirizzà e chjamate. I sviluppatori Matrix credenu chì pò esse vistu cum'è u stratu di segnalazione mancante per WebRTC.

Spieganu ancu chì a Matrix deve u so nome à a so capacità di colmà a distanza trà e piattaforme esistenti è una matrice di cumunicazione aperta à scala glubale. I ponti sò à u core di a Matrix è cuncepiti per esse u più faciuli da scrive pussibule, cù a Matrix chì furnisce a lingua di u più grande denominatore cumunu per cunnette e rete à l'altri.

U Matrix Core Team ponti cù Slack, IRC, XMPP è Gitter, mentre a comunità Matrix più larga furnisce ponti per Telegram, WhatsApp, Facebook, Hangouts, Signal, etc.

Sicondu i so sviluppatori, Matrix pò trattà ogni tipu di dati in tempu reale, micca solu missaghji è VoIP. Custruendu ponti cù quanti più silos IoT pussibuli, i dati ponu esse publicati in modu sicuru in tutta a rete Matrix.

E soluzioni IoT basate nantu à a matrice sò unificate, invece di esse bluccatu per venditori specifici, è pò ancu publicà o cunsumà dati Matrix direttamente da dispositivi sopra un trasportu di larghezza di banda assai bassa (100 bps o menu).

Anu ancu indicatu chì a Matrix pò esse u stratu unificatore di dati glubali è cumunicazioni in realtà virtuale è aumentata.

In corta, Matrix hè un magazinu di chat decentralizatu invece di un protocolu di messageria.

Quandu mandate un missaghju in a Matrix, hè riplicatu à tutti i servitori chì l'utilizatori participanu à una certa cunversazione, di listessa manera chì e cumunicazioni sò riplicate trà i repositori Git.

Per difettu, Matrix utilizza API HTTPS + JSON simplici cum'è trasportu di basa, ma adopra ancu un trasportu più sufisticatu cum'è WebSockets o CoAP + Noise.

Mas infurmazione: https://matrix.org


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.