Wayland-protokolli, un inseme di miglioramenti chì cumplementanu e capacità di Wayland

Ricentimenti a liberazione di a nova versione hè stata annunziata di u pacchettu Wayland-protokolli 1.26, chì cuntene un set di protokolli è estensioni chì cumplementanu e capacità di u protocolu Wayland di basa è furnisce e capacità necessarie per custruisce un servitore compostu è ambienti d'utilizatori.

Tutti i protokolli passanu constantemente per trè fasi: sviluppu, teste è stabilizazione. Dopu à a fine di u stadiu di sviluppu (categoria "instable"), u protokollu hè piazzatu nantu à u ramu "staging" è ufficialmente inclusu in a suite di protokollu wayland, è dopu à a fine di a prova, hè spustatu à a categuria stabile. I protokolli in a categuria "staging" ponu digià esse aduprati in i servitori cumposti è i clienti induve a funziunalità assuciata à elli hè necessaria.

A cuntrariu di a categuria "instabile", in "staging" i cambiamenti chì violanu a cumpatibilità sò pruibiti, ma se i prublemi è i bug sò identificati durante a prova, a rimpiazzamentu cù una nova versione di protokollu significativu o una altra estensione Wayland ùn hè micca esclusa.

Per a parte di i protokolli Wayland chì sò attualmente dispunibili, i seguenti protokolli stabili chì sò cumpatibili cù e versioni precedenti spiccanu:

  • visor: Permette à u cliente di realizà l'azzioni di scaling è cropping in i bordi di a superficia in u latu di u servitore.
  • tempu di presentazione: chì furnisce a visualizazione di video
    xdg-cunchiglia: chì hè una interfaccia per creà è interagisce cù superfici cum'è e finestri, chì permettenu di spustà intornu à u screnu, minimizzà, maximizà, resize, etc.

Per a parte di i protokolli pruvati in u ramu "staging" pudemu truvà:

  • leasing drm : Fornisce e risorse necessarie per furmà una maghjina stereo cù diversi buffer per l'ochji di manca è di diritta quandu sò mandati à cuffie di realtà virtuale.
  • serratura di sessione ext: Specifica i mezi per chjude a sessione, per esempiu durante un salvatore di schermu o dialogu di autentificazione.
  • buffer unicu pixel: Permette di creà buffers di pixel unicu chì includenu quattru valori RGBA 32-bit.
  • xdg-attivazione: chì permette di trasfiriri u focu trà e diverse superfici di u primu livellu (per esempiu, usendu xdg-activation, una applicazione pò cambià u focu à l'altru).

Principali funzioni novi di Wayland-Protocols 1.26

Questa versione introduce u novu protocolu di prova di buffer di pixel unicu,
chì, inseme cù l'estensione di u visore, permette à i clienti
creà superfici di un solu culore di taglia arbitraria ...

Questa hè ancu a prima versione chì richiede novi estensioni di protokollu
seguitate a formulazione RFC 2119. In più di ciò chì hè statu mintuatu finu à avà, sta versione vene ancu cù u
chiarificazioni abituali, annotazioni migliorate è altre correzioni minori.

In questa versione appena liberata, hè evidenziatu chì u protocolu di buffer di pixel unicu hè statu aghjuntu à a categuria "staging", chì permette a creazione di buffers di pixel unicu chì includenu quattru valori RGBA 32-bit. Utilizendu u protocolu di visualizazione, i servitori cumposti ponu scalà buffers di pixel unichi per creà superfici uniformi di culore di dimensione arbitraria.

Un altru cambiamentu chì si distingue in questa nova versione hè uin u protocolu xdg_shell, chì furnisce una interfaccia per interagisce cù e superfici cum'è Windows, chì permette di spustà superfici intornu à u screnu, minimizzà, maximizà, resize, etc. aghjuntu supportu per i servitori composti chì implementanu solu una parte di l'operazioni di gestione di finestra offerte da xdg_shell.

Per d 'altra banda, hè ancu evidenziatu chì l'avvenimentu hè prupostu wm_capabilities per trasmette infurmazione nantu à e capacità dispunibili nantu à u servitore compostu.

In più di questu, hè ancu mintuatu chì u protokollu di input di testu hà riscritto a lingua chì hà purtatu à una interpretazione ambigua è aghjustatu clarificazioni nantu à u cumpurtamentu previstu.

È vale a pena nutà ancu chì da sta nova versione di i protocolli wayland l'usu di a terminologia definita in RFC 2119 hè ubligatoriu.

Infine s'è tù sì iInteressatu à amparà di più nantu à questu circa sta nova versione, pudete cuntrollà i dettagli In u ligame seguente.

In quantu à quelli chì anu interessatu à sapè più nantu à i protocolli di wayland, ponu cunsultà u seguente ligame. 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.