In u prossimu articulu avemu da piglià un ochju à QElectroTech. Què hè una applicazione gratuita chì hè stata pensata per aiutà à creà circuiti elettrici, elettronichi, automatismi, di cuntrollu, ogetti meccanichi per illustrà prucessi, disegni di strumentazione è parechje altre cose..
QElectroTech usa a licenza GNU/GPL è pò eseguisce in Gnu/Linux, Windows è macOS. Cù a so grande cullizzioni di simboli standard è persunalizati, Saremu capaci di discriva a maiò parte di i cumpunenti cumunimenti usati in sistemi elettrici, idraulichi, pneumatici è informatichi. L'elementi di disignu sò salvati in u furmatu xml, ma i prughjetti è i diagrammi ponu esse salvati in u formatu *.qet per più editazione.
Index
Caratteristiche generale di QelectroTech
- Capacità per gira un gruppu di elementi.
- Pudemu aghjunghje QNetworkAccessManager per gestisce una cullizzioni remota.
- Ci hà da offre a pussibilità di utilizà l'opzione di ricerca di rotta.
- Averemu a pussibilità di aghjunghje dispusitivi: Un dispusitivu hè simbolizatu da un rectangulu pusatu intornu à parechji elementi.
- l accurtatoghji tastiera sceglite u testu o l'elementu in u diagramma.
- Cunta cun driver intelligenti: cuncettu di autobus (2, 3 cunduttori tracciati à u stessu tempu), capace di sceglie i so camini solu, evitendu l'elementi ostaculi in a scena (runsys).
- Evidenziatu u fogliu attuale, in l'arbulu di foglia di u pannellu "prughjettu".
- Pudemu crea frammenti di schema riutilizzabili.
- Cunta cun Strumenti di traduzzione di prughjettu (e traduzzioni seranu guardate in un schedariu di prughjettu separatu, cum'è e traduzzioni Qt)
- I/O PLC.
- truvemu unu soluzione per cambià facilmente trà e diverse cunfigurazioni QET.
- Avemu averemu dispunibule u cut and paste funzione nantu à elementi cunnessi.
- Numerazione di u cunduttore.
- Averemu supportu per parechje schermi.
- ci mostrarà u coordinate di u mouse in l'editor di elementi.
- Averemu a pussibilità di aghjunghje buttone annullà per annullà a scelta potenziale.
- Pudemu cambià a dimensione di u testu trascinendu lu.
Queste sò solu alcune di e caratteristiche di stu prugramma. Puderanu cunsultate tutti in detail da u Wiki di u prugramma.
Installa QElectroTech nantu à Ubuntu 20.04/18.04
QElectroTech hè un software gratuitu per creà schemi elettrici chì pudemu installà in Ubuntu in diverse manere. Averemu a pussibilità di utilizà u pacchettu PPA, Snap, AppImage o Flatpak.
Cum'è un pacchettu Snap
U primu di l'opzioni di stallazione serà aduprà u pacchettu snap, chì pudemu truvà dispunibule à Snapcraft. Per principià cù a stallazione (Versione 0.8.0), basta apre un terminal (Ctrl+Alt+T) è eseguite u cumandimu:
sudo snap install qelectrotech
Una volta a stallazione hè finita, avemu solu bisognu cercate u lanciatore in u nostru urdinatore o eseguite u cumandamentu:
qelectrotech
Disinstalla
sobre caccià stu prugramma, basta apre un terminal (Ctrl + Alt + T) è eseguite:
sudo snap remove qelectrotech
Cum'è Flatpak
Per stallà stu prugrammu cum'è un pacchettu Flatpak (Versione 0.8.0) in u nostru sistema, hè necessariu avè sta tecnulugia attivata in u nostru equipamentu. Sè vo aduprate Ubuntu 20.04 è ùn l'avete ancu attivatu, pudete seguità A Guida chì un cullega hà publicatu in stu blog un tempu fà.
Quandu pudete digià stallà stu tipu di pacchetti, in un terminal (Ctrl+Alt+T) serà necessariu solu di scrive u cumanda d'installazione:
flatpak install flathub org.qelectrotech.QElectroTech
Una volta finitu, pudemu principià u prugramma cerchendu u so lanciatore in u nostru sistema o scrivendu in un terminal (Ctrl + Alt + T) u cumandimu:
flatpak run org.qelectrotech.QelectroTech
Disinstalla
sobre caccià u pacchettu Flatpak, avemu da scrive solu in un terminal (Ctrl+Alt+T):
flatpak uninstall org.qelectrotech.QElectroTech
Cum'è AppImage
Una altra pussibilità di utilizà stu prugramma serà Scaricatu l'ultima versione di stu pacchettu cum'è AppImage. Per questu pudemu andà à u pagina di scaricamentu o apre un terminal (Ctrl+Alt+T) è esegui wget cum'è seguitu:
wget https://download.tuxfamily.org/qet/builds/AppImage/QElectroTech_0.8-r7124-x86_64.AppImage
Quandu u scaricamentu hè finitu, avemu dà permessi di esecuzione à u schedariu telecaricatu scrivendu in u terminal:
sudo chmod +x ./QElectroTech_0.8-r7124-x86_64.AppImage
Dopu stu cumandamentu, pudemu principià u prugrammu da doppiu cliccà nant'à u schedariu, o da typing in u listessu tirminali:
./QElectroTech_0.8-r7124-x86_64.AppImage
Da PPA
Una altra pussibilità di stallà stu prugramma (Versione 0.9) hè di utilizà u PPA dispunibule. Per aghjunghje stu repository Avemu da solu apre un terminal (Ctrl + Alt + T) è scrive:
sudo add-apt-repository ppa:scorpio/qelectrotech-dev
Una volta aghjuntu, u prossimu passu serà aghjurnà a lista di u software dispunibule da i repositori. Quandu tuttu hè aghjurnatu, pudemu passà à installà u prugramma:
sudo apt update; sudo apt install qelectrotech
sobre principià u prugramma Serà necessariu solu di eseguisce u lanciatore chì truvamu in u nostru urdinatore, o pudemu ancu scrive in u terminal:
qelectrotech
Disinstalla
Sè vo vulete caccià stu prugrammu da u vostru urdinatore, vi ponu principiatu cù caccià PPA chì avemu usatu per a stallazione. Questu pò esse fattu scrivendu in un terminal (Ctrl+Alt+T):
sudo add-apt-repository -r ppa:scorpio/qelectrotech-dev
U prossimu passu serà sguassà u prugramma, chì pò esse fattu scrivendu in u stessu terminal:
sudo apt remove qelectrotech; sudo apt autoremove
Pò esse Amparate più nantu à stu prugramma visità u situ di u prugettu o so ducumentazione ufficiale.
Sianu the first to comment