L'informatica si move assai veloce, più veloce di ciò chì vuleriamu qualchì volta. Un risultatu di questu hè chì in parechji casi avemu una macchina o dispositivu più putente di ciò chì avemu bisognu per i nostri compiti quotidiani. Un tale casu accade in parechji urdinatori, chì compremu novi è chì u usamu solu per navigà in Internet o scrive in u processatore di testi, attività chì richiedenu poche risorse.
Ci sò ancu casi speciali: laptop, chì in parechji casi vulemu solu per un compitu, una presentazione multimediale, scrivendu in un blog o leghjendu un pdf simplice, postu chì un tale compitu limita a batteria o i prucessi paralleli chì perde risorse è impediscenu u sistema upirativu.
En GNU / Linux è in Ubuntu hà travagliatu in queste situazioni, dendu nascita à tecniche assai interessanti cume l'usu di sensori di temperatura o a tecnica d'oghje chì si rivela ancu più utile: a Scale di Frequenza.
El Scale di Frequenza ùn hè nunda più cà una tecnica in a quale dite à u sistema di aduprà una parte di u processatore riducendu cusì l'energia è e risorse chì u sistema cunsuma. Anu creatu ancu quattru profili cù i quali anu modificatu u cumpurtamentu di u sistema:
- On demand: Expand o riduce u cunsumu di risorse basatu nantu à a dumanda.
- Cunservatore: Hè un prufilu da chì pruvate à mantene u livellu di spesa à i livelli di basa.
- danza: Hè a più devorante di risorse postu chì rende u sistema dispunibule per e attività chì cercanu di dà a massima prestazione pussibule in tuttu.
- Risparmiu di energia: Hè u prufilu u più risparmiu di risorse, riducendu u cunsumu di risorse energetiche è di sistema à u minimu.
È cumu facu una scala di Frequenza?
U metudu più simplice hè di andà à Ubuntu Software Center è stallà indicatore-cpufreq Questu installerà u prugramma cù quale serà attivatu solu andendu in un terminal è scrivendu indicatore-cpufreq questu attiverà u applet cù quale pudete mudificà u vostru sistema à u vostru gustu.
Infine, cummentate una bella punta, sè avete un laptop di ultima generazione cun i3 o i7 o processori quad-coreAduprate sta tecnica è vedrete cumu dura a vostra batteria per più di 30 minuti.
Saluti è bon venneri santu.
Più infurmazione - Verificate a temperatura di u vostru urdinatore cù u cumandimu 'sensori', (mini tutoriale) Scale di frequenza di CPU in l'urdinatori
Un cummentariu, lasciate u vostru
L'aghju installatu ma ùn lu vecu micca in u systray ... Aghju ubuntu 12.04 è aghju attivatu ['tuttu'] in l'indicatori