In u prossimu articulu avemu da fighjà cumu si pò split è dopu riunite grandi fugliali da u terminal. In parechji momenti, l'utenti ponu truvà noi stessi di fronte à a necessità di sparte i fugliali oversized in pezzi più chjuchi, sia per caricare in Dropbox o mandà à un altru urdinatore, se a velocità di upload disponibile ùn hè micca assai alta.
Ci pudemu truvà ancu noi stessi carichendu un grande fugliale è sia per via di una interruzzione elettrica sia di un prublema di rete, a carica hè interrotta. In questu casu, duveremu ricumincià tuttu u prucessu di novu. Per questa è altre ragioni, un bonu modu per spostà stu tippu di file hè divide u grande fugliale in picculi segmenti. In questu modu li pudemu spustà in un modu più agile. Quandu u destinatariu vole apre u fugliale, duverà solu mischjà e piccule parte è cusì pudete avè una copia di u fugliale originale.
In e seguenti linee avemu da vede cumu dividisce i grandi fugliali in piccule parti è cumu cunghjuntà queste piccule parti in un solu fugliale.
Index
Dividite è unite i fugliali da u terminal Ubuntu
Per fà questu compitu, avemu da aduprà duie cumandamenti chì ponu esse truvati in u nostru sistema Ubuntu, cum'è sò slipt è cat.
Chì ghjè split?
Questu hè un cumandamentu per i sistemi Unix chì ci permetterà di sparte un schedariu in pezzi più chjuchi. Questu creerà i fugliali cù un nome è una estensione chì varieranu (aa, ab, ac), è pò ancu definisce a dimensione di i fugliali resultanti.
Per amparà di più nantu à e caratteristiche di u cumandu split, seremu capaci vede a vostra ducumentazione scrivendu in un terminal (Ctrl + Alt + T):
man slipt
Chì ghjè u misgiu?
Cù u cumandu di gattu pudemu vede diversi fugliali di testu è pudemu ancu cuncatenate i fugliali split.
Cum'è cù u cumandimu precedente, pudemu cunsultate a ducumentazione apre un terminal (Ctrl + Alt + T) è scrivendu in questu:
man cat
Sparte i grandi fugliali da u terminal
Per mustrà cum'è esempiu, aghju da aduprà un Immagine ISO di ubuntu-18.10-desktop-amd64.iso chì aghju in sta squadra. Prima di cumincià andemu verificate a dimensione di u fugliale. Per questu compitu, in un terminal (Ctrl + Alt + T) avemu da aduprà u cumandimu seguitu:
du -h ubuntu-18.10-desktop-amd64.iso
Cumu pudete vede, questu hè un grande fugliale chì, secondu a velocità di upload disponibile, pò esse difficiule da sparte nantu à a rete. Per questa ragione, u prossimu passu da seguità serà à sparte stu fugliale ISO in fugliali di dimensione più chjuca.
Split un fugliale cù split
Per sparte l'immagine ISO in questu esempiu in file cù una dimensione, per esempiu, 200 MB ognunu, avemu da apre un terminal (Ctrl + Alt + T) è avemu aduprà u cumandimu seguitu:
split -b 200M ubuntu-18.10-desktop-amd64.iso UB.
Ci vole à dì chì questu cumandamentu pò piglià un pocu. A velocità dependerà di a dimensione di u fugliale chì vulemu dividere è di e risorse di u PC in cui u usamu.
Una volta finitu u prucessu di divisione, puderemu verificate u risultatu di u cumandimu quì sopra aduprendu u cumandimu seguente in u listessu terminal:
ls -lh
Cumu pudete vede da u screenshot, truveremu novi fugliali chì cumincianu cù UB. Inoltre, tutti averanu una dimensione massima di 200 MB. Avà serà faciule da caricare, spostà o invià in ogni locu.
Unisce i fugliali cù u cat
Una volta finita a fase di divisione di l'archivi, hè ora di unisce tutte e parti in modu da pudè avè torna una copia di u fugliale originale. Per sviluppà st'esempiu, creeraghju prima un novu cartulare per spustà i picculi fugliali.
mkdir ISO/
Dopu aghju da spustà tutti i fugliali di dimensione più chjuca chì cumincianu cù UB à u novu repertoriu.
mv UB* ISO/
È andaraghju in u novu repertoriu.
cd ISO/
A stu mumentu faremu mischjà i fugliali chjamati UB in un novu fugliale chjamatu ISO-Ubuntu-merged.iso. Per fà questu eseguemu u cumandimu seguitu:
cat UB.?? > ISO-Ubuntu-combinada.iso
Questu cumandamentu pò piglià un pocu, secondu e risorse di u PC induve hè gestitu. Dopu u cumandamentu di u gattu compie, pudemu fighjà u cuntenutu di u repertoriu per verificà u fugliale novu creatu.
Cunfirmata a creazione di a maghjina ISO Ubuntu, pudemu avà aduprà cum'è megliu per noi.
È cusì pudemu dividisce un grande fugliale in altri picculi fugliali è cunglialli facilmente torna. Basta à aduprà i cumandamenti scivola y gattu da u terminal Ubuntu.
Sianu the first to comment