Ubuntu 22.10 "Kinetic Kudu" arriva cù Gnome 43, PipeWire, Linux 5.19 è più

Ubuntu 22.10 Kinetic Kudu

Ubuntu 22.10 Kinetic Kudu hè l'ultima versione di Ubuntu, essendu una versione di transizione cù 9 mesi di supportu.

Dopu à 6 mesi di sviluppu a liberazione di a nova versione di Ubuntu 22.10 "Kinetic Kudu" hè statu annunziatu chì hè classificatu cum'è una versione interim, cù l'aghjurnamenti chì formanu in 9 mesi (supportu finu à lugliu 2023).

A nova versione di Ubuntu 22.10 "Kinetic Kudu" offre assai aghjurnamenti di u pacchettu è di a pila di software chì custituiscenu u sistema è ancu s'ellu hè una versione transitoria, "Kinetic Kudu" offre alcune funzioni novi assai interessanti.

Principali novità di Ubuntu 22.10 "Kinetic Kudu"

In questa nova versione di u sistema chì hè prisentatu puderemu truvà u kernel linux 5.19 cum'è u core di questu inseme cù l'aghjurnamenti di cumpunenti di sistema 251, Mesa 22, BlueZ 5.65, CUPS 2.4, NetworkManager 1.40 è di quale accumpagna l'ambiente graficu GNOME 43, chì hà un bloccu cù buttoni per cambià rapidamente i paràmetri più utilizati.

La a transizione di l'applicazioni per aduprà GTK 4 è a libreria libadwaita cuntinueghja, in più di u file manager Nautilus hè statu aghjurnatu, cù l'aghjurnamenti di hardware è firmware aghjuntu à i paràmetri di sicurità, hà restituitu u supportu per l'applicazioni web standalone PWA (Apps Web Progressive).

Da parte di l'installatore Subiquità, questu hè statu aghjurnatu (22.10.1) in u live build di l'edizione di u servitore Ubuntu, in quale e capacità di l'installazione automatica sò state allargate, l'integrazione cù cloud-init hè stata furnita è u travagliu cù u teclatu hè statu migliuratu.

Un altru cambiamentu chì si distingue in questa nova versione di Ubuntu 22.10 "Kinetic Kudu" hè questu PipeWire hè avà attivatu per difettu per l'elaborazione audio. Stu guarantisci cumpatibulità, in più di aghjustatu strata di pipewire-pulse chì corre nantu à PipeWire, chì permette di mantene tutti i clienti PulseAudio esistenti in esecuzione.

Per difettu, un novu editore di testu hè offertu, u "GNOME Text Editor", implementatu cù GTK 4 è a biblioteca libadwaita (GEdit resta dispunibule per a stallazione da u repository universu). GNOME Text Editor hè simile in funziunalità è interfaccia à GEdit, u novu editore offre ancu un inseme di funzioni basiche di editazione di file di testu, evidenziazione di sintassi, una mini mappa di documentu è una interfaccia tabulata. Di e caratteristiche, spiccà supportu per un tema scuru è a capacità di salvà automaticamente i cambiamenti per prutezzione di a perdita di u travagliu per via di un crash.

In più di quessa, pudemu avà truvà chì u Biblioteche client SSSD (nss, pam, etc.) cambiatu à u prucessu di dumanda multi-threaded invece di parsing sequenziale di a fila da un prucessu è ancu aghjuntu supportu per l'autentificazione utilizendu u protocolu OAuth2, implementatu cù u plugin krb5 è l'eseguibile oidc_child.

Di a altri cambiamenti chì spiccanu di sta nova versione:

  • Per eseguisce openssh, un serviziu systemd hè attivatu per l'attivazione di socket (iniziendu sshd quandu pruvate di stabilisce una cunnessione di rete).
  • U supportu per a verificazione è l'autentificazione di i certificati TLS cù TLS hè statu aghjuntu à u servitore BIND DNS è l'utilità di scavà.
  • L'applicazioni d'imaghjini supportanu u formatu WEBP.
  • Aggiuntu supportu per Sipeed LicheeRV, Allwinner Nezha è StarFive VisionFive 64-bit RISC-V schede basatu.
  • U serviziu di debuginfod.ubuntu.com hè statu aghjuntu, chì permette di dispenserà di installà pacchetti separati cù infurmazioni di debugging da u repository debuginfo quandu debugging i prugrammi furniti in a distribuzione.
  • Aggiunta l'abilità di limità l'accessu à i spazii di nomi d'utilizatori à AppArmor.
  • L'amministratore pò definisce esplicitamente quali applicazioni è utilizatori ponu utilizà u spaziu di nomi d'utilizatore.
  • U supportu per i dispositi InfiniBand, VXLAN è VRF hè statu aghjuntu à u sistema Netplan, chì hè utilizatu per almacenà e cunfigurazioni di l'interfaccia di rete.
  • Per migliurà l'integrazione cù Windows, cyrus-sasl2 hà aghjustatu l'abilità di utilizà u trasportu ldaps:// cù ubligatoriu di u canali LDAP è e firme digitali per verificà l'integrità.
  • Builds migliorate per i schede Raspberry Pi.
  • Aghjunghje supportu per alcuni display esterni (DSI, Hyperpixel, Inky) per Raspberry Pi.
  • Aggiunta utilità mpremote per i schede Raspberry Pi Pico per simplificà u sviluppu MicroPython.
  • Aghjunghje un ligame per utilizà e librerie GPIO in un sistema cù u kernel Linux 5.19.
  • Raspi-config aghjurnatu.

Infine per quelli chì sò interessatu à sapè più nantu à questuPudete cuntrollà i dettagli in u seguente ligame.

Scaricate è uttene

Per quelli chì anu interessatu à pudè ottene l'imaghjini di u sistema, ponu fà da u situ ufficiale di Ubuntu o pudete fà da u ligame. chì vi furnissi quì.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.