Qualchì settimana fà vi parlavamu di u grande interessu chì Canonical, a cumpagnia di Ubuntu, si prova da novi dispositivi cum'è smartphones è i pasticchi. À a fine di questu annu a pussibilità di dispositivi cù versioni Ubuntu adattati à telefuni mobili è tablette esse messi in u mercatu.
Intantu, Canonical ci hà messu à dispusizione una seria di pacchetti per chì pudemu scherzià cù u novu sistema operativu cum'è testi è ancu liberatu un SDK di sviluppà appiicazioni o prugrammi per questu sistema operativu.
Cosa hè un SDK è cumu sviluppu applicazioni?
Un SDK hè un grande pacchettu chì cuntene standard, prugrammi, fugliali, biblioteche, ecc ... tuttu u necessariu per pudè creà un prugramma è chì hè da a so custruzzione cù u sdk pò travaglià in Sistemi Ubuntu.
Canonical ùn hè micca u primu à aduprà un SDK, altri, cum'è Google o Java, anu u so propiu SDK chì ci aiutanu à sviluppà applicazioni in Java è Android.
Cusì cum'è un primu passu, se vulemu sviluppà applicazioni per questu nova piattaforma di smartphone, hè d'avè installatu u SDK di Ubuntu in u nostru IDE principale.
Cumu installu u SDK di Ubuntu nantu à u mo sistema?
L'installazione di u sdk hè un pocu cumbugliu postu chì ùn apparisce micca in i nostri repositori, almenu in a versione 12.10, cum'è in a versione 13.04 apparisce digià (seria logicu). Cusì apremu un terminal è scrivemu
sudo add-apt-repository ppa: canonical-qt5-edgers / qt5-proper
sudo add-apt-repository ppa: ubuntu-sdk-team / ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install ubuntu-sdk notepad-qml
U primu cumandamentu aghjusta un repositoriu nantu à u sviluppu qt5 à i nostri repositori, chì sò e biblioteche è prugrammi per sviluppà l'applicazione cù QT5, in GNU / Linux è in Ubuntu Ci hè trè tippi di bibliuteche: QT, GTK è EFL. I più aduprati sò i primi è mentre u Qt hè cusì "patrocinatu"(Per dilla in una manera corta è senza cumplicità) da KDE, e librerie GTK Sò per Gnome. U secondu cumandamentu aghjusta un repositoriu di Canonical induve truvemu u sdk è l'ultimu cumandamentu installa u sdk è ancu un prugramma chì funziona per scrive u codice di l'applicazione.
Stu metudu hè quellu cunsigliatu Ubuntu, ma personalmente aduprà ancu l'ambiente QtCreator, un IDE assai putente, simplice è faciule da aduprà per ogni principiante di prugrammazione. QtCreator a truvate in u Ubuntu Software Center.
Hello World App
Avà aprimu u QtCreator è demu un novu prughjettu, affaccendu sta schermata
Avemu sceltu l'applicazione html5 è cliccà "sceglia", Dopu questu specificemu induve duvemu salvà u prugettu è cliccate dopu
in i seguenti schermi finu à finita cum'è mostra in l'imaghjini.
Una volta finitu, pare u codice di u prugettu, chì hè sempre una semplice pagina html, chì facilita l'affari postu chì hè una lingua faciule. Avà giremu versu menu → custruisce → Run è u prugettu o l'applicazione serà eseguitu.
Cumu vede u Hello World hè abbastanza faciule. Cù u tempu vi insegneremu più opzioni per prugrammà l'applicazioni è renderle più cumplesse. Saluti.
Più infurmazione - Ubuntu per mobile pò esse scaricatu da u 21 di ferraghju,
Surghjente - Centru di Sviluppu Ubuntu
2 cumenti, lasciate i toi
Mi piacerebbe vede qualchì codice in u prossimu post. Dò 5 punti à a nutizia. 😀
Chì ne pensi di ùn avè micca pussutu fà questu, perchè mi dà errori cum'è questi ...
: -1: errore: ùn pò truvà -lsqlite3
: -1: errore: ùn pò truvà -lgstinterfaces-0.10
: -1: errore: ùn pò truvà -lxml2
Frà altri spergu è mi pudete aiutà ... Saluti è Grazie ...