Zathura, un visor di documentu open source dispunibile per Ubuntu

circa zathura

In u prossimu articulu emu da piglià un ochju à Zathura. Què hè un visualizatore di documenti persunalizabile chì si basa in plugin. U prugramma esiste dapoi u 2009 è hà una interfaccia d'utilizatore minimalista, chì hè ancu pensata per cunsumà poche risorse. Sta caratteristica face chì Zathura si distingue per a so flessibilità, postu chì ci permetterà di persunalizà da a so interfaccia d'utilizatore à a so funzionalità.

Gran parte di l'usu di stu prugramma si concentra nantu à l'interazzioni di tastiera, per via di e so cumbinazioni di chjave cum'è Vi. Sta funzione a rende pupulare soprattuttu trà l'utenti abituati à aduprà stu editore.

Se u prugramma ùn soddisfa micca i nostri bisogni in alcun aspettu di l'aspettu di l'applicazione o in u so elencu di funzioni, pudemu mudificà noi stessu u schedariu di cunfigurazione è cunnette plugins per allargà a so funziunalità.

Caratteristiche generali di Zathura

zathura currendu

  • Hè intruduce un prugramma gratuitu da installà nantu à l'urdinatori Gnu / Linux. Hà ancu un còdice fonte pulitu adattatu à e norme.
  • Zathura usa un sistema basatu in plugin per i tippi di documenti supportati, chì ci permetteranu di sceglie i furmati di file chì vulemu chì a nostra versione di u prugramma sia supportata. I plugins ufficiali sviluppati finu à oghje ponu esse truvati quì.
  • Es un prugramma open source. A so surghjente hè dispunibule à GitLab.
  • Permette a navigazione senza mouse. Cù stu prugramma puderemu vede è navigà cumpletamente attraversu diversi documenti senza aduprà u mouse. U scrolling è altre funzioni sò assignate à certe chjave, è dinò a capacità di seguità o d'apre i ligami affissati in u documentu.
  • Cunta cun sustegnu synctex per sincronizà trà input è output.

doppia schermu

  • Averemu quickmarks è segnalibri. Ogni volta chì vulemu truvà una certa pagina di u documentu dopu, pudemu aduprà segnalibri salvati da u cumandamentu ': marcatu marcatu-nome'. Inoltre, pudemu passà facilmente à i nostri segnalibri salvati cù u cumandimu ': blist'o sguassalli cù': bdelete'.
  • Caricamentu automaticu di documenti. Ogni volta chì u fugliale chì vedemu cambiamenti, zathura u detecta automaticamente è ricarica u documentu.
  • Supporta u spurtazioni di maghjina.
  • Apertura è stampa di documenti criptati.
  • Hà un backend di basa di dati sqlite facultativa.
  • Hà un avanzatu sistema di ricerca in u documentu.
  • In u prugramma truveremu più opzioni di persunalizazione dispunibili in u fugliale di cunfigurazione. Quasi tuttu in zathura pò esse facilmente persunalizatu cù stu schedariu di cunfigurazione. Più infurmazione nantu à questu sughjettu si pò truvà à documentazione di u prugramma.

Queste sò solu alcune di e caratteristiche di stu prugramma. Puderanu cunsultate tutti in dettaglio da u situ di u prugettu.

Tastatura rapida

Pudemu Uttenite informazioni nantu à i raccordi di tastiera standard in a pagina di u a ducumentazione . Queste sò solu alcune di elle:

  • R → Rotate.
  • D → Cambià trà una è duie modalità di visualizazione.
  • HJKL → Spustà attraversu u documentu cù i chjavi di tippu Vim.
  • Arrow Keys, PgUp / PgDown, Mouse / Touchpad → muvimentu in altu è in ghjò.
  • / → Cerca u testu.
  • Q → Chiudere.

Installa Zathura in Ubuntu

L'ultima versione stabile di Zathura pò esse truvata dispunibule per l'installazione da l'opzione software Ubuntu o cù u gestore di pacchetti APT. Se sceglite di aduprà quest'ultimu, serà solu necessariu aprire un terminale (Ctrl Alt T) è eseguisce u cumandamentu d'installazione in questu:

facilità zathura

sudo apt install zathura

Dopu a stallazione, pudemu truvate u lanciatore di prugrammi in a nostra squadra.

lanciatore di app

In più pudemu ancu scaricate l'ultima versione di u codice fonte Zathura da u situ web è compilate manualmente aduprendu u guida di stallazione.

Disinstalla

Pudemu caccià stu prugramma in un modu simplice aprendu un terminal (Ctrl Alt T) è esecutendu u cumandimu:

disinstallà zathura

sudo apt remove zathura; sudo apt autoremove

Questu hè un visualizatore di documenti per i sistemi Gnu / Linux chì vi permette di vede i fugliali di parechji furmati in un solu strumentu. Pudete uttene più infurmazioni nantu à stu prughjettu in u vostru pagina web.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.