Wayland 1.19 vene cun miglioramenti per Nvidia, a capacità di aghjunghje è rimuovere estensioni è ancu di più

Dopu parechji mesi di sviluppu a liberazione di a nova versione stabile di u protocolu Wayland 1.19. Sta nova versione 1.19 hè retrocompatibile à u nivellu API è ABI cù e versioni 1.x, è cuntene principalmente bug fixe è aghjurnamenti minimi di protokollu.

Trà i cambiamenti più impurtanti pudemu truvà un sistema di compilazione miglioratu chì avà richiede strumenti Meson almenu versione 0.52.1, servitore cumpostu weston, furnisce codice è campioni di travagliu per aduprà Wayland in desktop è ambienti integrati, evolve in un ciclu di sviluppu indipendente.

Principali cambiamenti è nutizie in Wayland 1.19

In sta nova versione di wayland i patch sò stati preparati per u servitore XWayland DDXchì sì u sistema hà cunduttori pruprietarii per NVIDIA, permetterà l'usu di l'accelerazione hardware in OpenGL è Vulkan quandu lancianu applicazioni X in ambienti Wayland.

Inoltre I driver proprietarii NVIDIA continuanu à implementà estensioni necessariu per u funziunamentu cumpletu di l'ambienti chì utilizanu u protocolu Wayland.

Un'altra novità chì si distingue hè quella U sviluppu di Mir cuntinua cum'è servitore cumpostu per Wayland. I strumenti per assicurà u lanciamentu di l'applicazioni Wayland in l'ambiente Mir anu implementatu a scala curretta in i schermi HiDPI.

Aghjuntu a capacità di scalà a surtita di u cliente WaylandInoltre, i paràmetri di scala indipendenti sò permessi per ogni dispositivu di uscita, inclusi i valori di scala frazionaria.

Pudemu ancu truvà què hà aghjustatu a capacità di aghjunghje è rimuovere estensioni di u protocolu Wayland è aghjuntu supportu per i protocolli sperimentali: zwp_linux_dmabuf_unstable_v1 creà wl_buffers aduprendu u meccanisimu DMABUF è wlr-Foreign-toplevel-management per cunnette pannelli persunalizati è interruttori di finestra.

Sò stati lanciati novi versioni di l'ambiente persunalizatu Sway è u servitore cumpostu Wayfire chì Wayland usa.

In quantu à i cambiamenti relativi à l'applicazioni è l'ambienti di scrivania, hè menzionatu chì u travagliu continua à u lanciu di l'ambiente di l'utente LXQt 1.0.0, chì serà implementatu cù un sustegnu tutale per u travagliu in Wayland.

Wayland hè attivatu per difettu in Plasma Mobile, Sailfish 2, webOS Edizione Open Source, Tizen è AsteroidOS.

Mentre d'altra parte travaglia cuntinueghja in a portabilità di l'applicazioni MATE per Wayland, u visor d'immagine Eye of MATE hè statu adattatu per travaglià senza esse ligatu à X11 in l'ambiente Wayland, è ancu supportu Wayland miglioratu in u pannellu MATE è chì l'applets panel-multimonitor è panel-background sò stati adattati per l'usu cù Wayland.

Fedora 34 prevede di migrà a versione di u desktop KDE per aduprà Wayland per difettuo. A sessione X11 hè destinata à esse una opzione. U pacchettu kwin-wayland-nvidia hè adupratu per eseguisce KDE aduprendu driver NVIDIA proprietarii.

KDE travaglia per fà una sessione basata annantu à Wayland hè prontu per l'usu di tutti i ghjorni è per uttene parità in funziunalità sopra X11. Risolti i prublemi cù u casting di schermu è l'inserzione di u centru di cliccà. Risolti i prublemi cù a stabilità di XWayland.

GNOME per Wayland hà eliminatu l'intera schermata da a resa quandu i buffers dma-buf o EGLImage sò usati in favore di l'aggiornamenti parziali di a finestra, chì riduce a quantità di dati trasferiti trà a GPU è a CPU. In cumbinazione cù un aghjurnamentu separatu di l'elementi d'interfaccia, sta ottimisazione hà riduttu significativamente u cunsumu d'energia quandu si funziona cù a batteria. Hè aghjuntu a capacità di assignà diverse frequenze di rinfrescamentu per ogni monitor.

In GTK 4, l'API GDK sò state riprogettate per aduprà u protocolu Wayland è cuncetti cunnessi. E funzioni relative à X11 è Wayland sò state spostate per separà i backend.

Firefox per Wayland furnisce WebGL è video acceleratu da hardware, in più di aghjustò un novu backend aduprendu u meccanisimu DMABUF per rende texture è urganizà scambià di buffer da sfarenti prucessi. Questu backend hà permessu di implementà un ambiente GL unificatu in Firefox builds basatu nantu à Wayland, micca ligatu à servitori cumposti specifici, cum'è GNOME Mutter o KDE Kwin.

Infine, per quelli chì sò interessati à pudè pruvà sta nova versione, ponu scaricà u codice surghjente per a compilazione da u seguente ligame.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.