Xubuntu 20.04 avà dispunibule, cù un novu tema scuru, Xfce 4.14 è queste altre novità

Xubuntu 20.04

Cuntinuemu cù a rotonda d'articuli nantu à e versioni d'oghje. Ubuntu hè un sistema upirativu, ma hà attualmente 7 sapori ufficiali, cumpresa quella chì principia cù X. Xubuntu 20.04 LTS Focal Fossa hè dighjà statu lanciatu è vene cun nutizie generali, vale à dì, quelli chì usanu tutti i sapori ufficiali, è altri esclusivi à a versione Xfce di Ubuntu, induve a maiò parte risiede in l'ambiente graficu.

Cum'è spiicemu Trè mesi fà, unu di i punti culminanti di Xubuntu 20.04 hè chì vene cun un novu tema scuru. U so nome hè Greybird-scuru è a so attivazione hè cusì simplice chì a pudemu fà cù uni pochi clicchi. Ma anu ancu inclusu altre notizie eccezziunali, cume pudemu leghje in a nota di liberazione, è in a lista seguente avete tuttu ciò chì vale a pena di menziunà.

Punti salienti di Xubuntu 20.04

  • 5 anni di sustegnu, finu à aprile 2025.
  • Linux 5.4.
  • Xfce 4.14 ambiente graficu, cumprese:
    • U gestore di a finestra hà ricevutu assai aghjurnamenti è funzioni, cumpresu supportu per VSync, supportu per HiDPI, supportu GLX miglioratu cù i driver proprietarii di NVIDIA, o supportu per XInput2.
    • U pannellu hà ricevutu supportu per a funzione di monitor primariu RandR è u raggruppamentu di e finestre in u plugin di a lista di compiti hè statu migliuratu.
    • U desktop supporta ancu a funzione primaria di monitoru di RandR, una opzione d'orientazione per u array di icone, oOpzione di u menu cuntestuale "Prossimu fondu" per avanzà u wallpaper è avà sincronizeghja a selezzione di u wallpaper di l'utilizatore cù Accounts di serviziu.
    • Anu aghjustatu una opzione per attivà a scala di finestra GTK in u dialogu di apparizione è ancu una opzione di font monospaziale. In ogni casu, anu abbandunatu e previsioni di u tema perchè ùn eranu micca pruduttivi risultati consistenti cù GTK3.
    • Mentre anu decisu di rimuovere i schermi splash manager di sessione, anu aghjustatu assai caratteristiche è riparazioni invece. Questi includenu supportu di sonnu ibridu, miglioramenti à u login predefinitu chì impedisce e cundizioni di corsa, una caratteristica per aghjunghje è edità entrate di autostart, un buttone di cambiamentu di l'utente in u dialogu di disconnessione. sessioni salvate). Inoltre, micca solu i cumandamenti di "stile autostart" ponu avà esse eseguiti in tempu di login, ma ancu quandu l'urdinatore hè suspesu, disconnessu, ecc. Infine, l'applicazioni GTK sò oramai gestite per sessione via DBus è i screen saver cumunicanu ancu cù (per esempiu inibitu) sopra DBus.
    • Thunar hà ricevutu parechje caratteristiche è riparazioni. Trà i cambiamenti visibili ci sò a barra di strada cumpletamente rivista, supportu per e miniature più grandi, è supportu per un fugliale "folder.jpg" chì altera l'icona di cartulare (per esempiu, per e copertine di l'album musicale). Utenti avanzati noteranu ancu una navigazione di tastiera migliorata (zoom, navigazione à schede). U gestore di volumi di Thunar hà ottenutu un supportu Bluray.
    • U cercatore di app pò avà opzionalmente esse apertu cum'è una finestra unica è pò avà esse navigatu più facilmente cù solu a tastiera.
    • U gestore di a putenza hà ricevutu assai bug fixe è alcune caratteristiche più chjuche, cumpresu u supportu per u buttone XF86Battery è u novu xfce4 screen saver. U plugin dashboard hà ancu vistu parechji miglioramenti: pò avà opzionalmente visualizà u tempu restante è / o percentuale è avà si basa nantu à i nomi standard di icone UPower per travaglià cù più temi di icone fora di scatula. Cù LXDE passendu à una basa QT, u plugin di u pannellu LXDE hè statu eliminatu.
    • Modu Ùn Disturbà.
    • A screenshot permette avà à l'utilizatori di spustà u rettangulu di selezzione è in listessu tempu mostra a so larghezza è altezza. U dialogu di upload imgur hè statu aggiornatu è a linea di cummanda permette di più flessibilità.
    • U gestore di u clipboard hà oramai miglioratu u supportu di l'accurtatoghju da a tastiera (via un portu per GtkApplication), una dimensione di icona migliorata è più consistente, è dinò una nova icona di applicazione.
    • U plugin di pannellu pulseaudio hà ricevutu supportu per MPRIS2 per pudè cuntrullà à distanza lettori multimediali è supportu di chjave multimediale per tuttu u scrittore, essenzialmente rende xfce4-volumed-pulse un demone addizionale superfluu..
  • Novu tema scuru Greybird.
  • Supportu WireGuard: questa hè una caratteristica chì Linus Torvalds hà introduttu in Linux 5.6, ma Canonical l'ha purtatu (backport) per esse dispunibule in a nova versione di u so sistema operativu ancu sè vo aduprate Linux 5.4.
  • Python 3 per difettu.
  • Un supportu miglioratu per ZFS.
  • Pacchetti aggiornati cù l'ultime versioni di software cum'è Firefox.

A nova versione hè ufficiale, chì significa chì pudemu avà scaricà a vostra maghjina ISO da u Servore FTP Canonical o direttamente da u situ web Xubuntu, da quale pudete accede quì. Per l'utilizatori esistenti, pudete aghjurnà à a nova versione seguitendu questi semplici passi:

  1. Apremu un terminal è scrivemu i cumandamenti per aghjurnà i repositori è i pacchetti:
sudo apt update && sudo apt upgrade
  1. Dopu, scrivemu questu altru cumandamentu:
sudo do-release-upgrade
  1. Accettemu l'installazione di a nova versione.
  2. Seguitemu l'istruzzioni chì apparisce nantu à u schermu.
  3. Ripartemu u sistema upirativu, chì ci metterà in Focal Fossa.
  4. Infine, ùn face micca male di rimuovere automaticamente i pacchetti inutili cù u cumandimu seguente:
sudo apt autoremove

È gode di què!


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.