A nova versione di Celluloid 0.18 (chjamata prima Gnome MPV) hè digià stata liberata

Celluloide-0.18

U lettore MPV di Gnome era abbastanza cunnisciutu pero parte di a cumunità Gnome, postu chì hè una interfaccia GTK per mpv hà facilitatu à parechji utilizatori di aduprà stu eccellente lettore video CLI chì hè accadutu dopu (durante questu annu) per cambià u so nome in Celluloide.

Chì i sviluppatori di a distribuzione Linux Mint anu sceltu u nome esse integratu in u sistema invece di VLC è Xplayer, cuminciendu cù Linux Mint 19.3. Da prima, i sviluppatori di Ubuntu MATE anu pigliatu una decisione simile.

Questu hè digià statu discuttu quì nantu à u blog (pudete verificà a publicazione in u ligame chì seguita). Celluloid interagisce cù mpv attraversu l'API cliente esportatu da libmpv è offre accessu à capacità di riproduzione mpv.

Vene cù accurtatoghji da tastiera, playlist nascosta, supportu drag and drop, Supportu d'interfaccia MPRIS D-Bus, supportu Wayland, è opzione configurabile cun supportu di opzione MPV addizionale. Hè liberatu sottu a Licenza Pùbblica Generale GNU.

Una nova versione di Celluloid 0.18 hè stata recentemente liberata, in chì trà i cambiamenti aghjunti, spiccanu i seguenti:

  • Elementu di menu aghjuntu per apre i dischi.
  • Supportu messu in opera per mustrà o piattà i decori di a finestra aduprendu l'opzione "mpv –border".
  • In u modu di finestra, a piattatura automatica di u cursore hè furnita quandu u popup di cuntrollu di volume hè apertu.
  • Aggiunta traduzzione di l'interfaccia in ucrainu.
  • Arregulatu una regressione chì appariva da MPV 0.30 è chì facia chì u lettore si lampassi quandu clicchendu u buttone "Menu".

Cume installà Celluloid in Ubuntu è derivati?

Per quelli chì sò interessati à pudè installà stu lettore video in i so sistemi, anu da sapè chì hè dispunibule cum'è pacchettu Flatpak. Dunque, per installà Celluloid cù questu metudu, hè necessariu chì avete un supportu Flatpak installatu nantu à u vostru sistema.

Avà per installà Celluloid, solu aprite un terminal (pudete apre cù a cumminazione di chjave Ctrl + Alt + T) è in questu avete da scrive u cumandimu seguitu:

flatpak install flathub io.github.celluloid_player.Celluloid

Durante l'installazione, ci dumanderà di cunfirmà a so installazione. Per fà quessa, basta à scrive "y" è appughjà a chjave Enter per cunfirmà l'installazione.

D'altra parte, sè avete dighjà una versione precedente di Celluloide installatu nantu à u vostru sistema pudete aghjurnà u vostru lettore eseguendu u cumandimu seguitu in u terminal:

flatpak update

Quandu eseguite questu, ùn solu l'aggiornamentu di Celluloide serà truvatu è installatu, ma ancu tutte quelle applicazioni chì avete installatu per Flatpak.

Una volta chì l'installazione hè fatta nantu à u sistema, pudete lancià u lettore circhendu u so lanciatore in u menu di l'applicazione. In casu ch'elli ùn possanu truvà u lanciatore o preferiscenu corre da u terminal, ponu fà questu scrivendu:

flatpak run io.github.celluloid_player.Celluloid

U Celluloide hà a pussibilità di pudè esse cunfiguratu aduprendu u dialogu di preferenze chì pudemu truvà attraversu l'elementu di menu «Preferenze».

Eccu opzioni di configurazione addiziunali ponu esse impostate da un schedariu esternu aduprendu a stessa sintassi cum'è u mpv in u file mpv.conf. U schedariu deve esse specificatu è attivatu in u dialogu di preferenze in a sezione "Impostazioni MPV".

L'opzioni ponu ancu esse cunfigurati cù a casella di testu "Opzioni MPV Ulteriori" in u dialogu di preferenze. A sintassi aduprata hè listessa à l'opzioni di linea di cummanda mpv.

Un altru puntu impurtante di l'usu di Celluloid hè chì a playlist hè nascosta per difettu. Per vede a playlist, duvemu cliccà nantu à l'elementu di menu «Playlist »o appughjà F9.

In più di què per ripruduce un elementu in Celluloide u pudemu fà trascinendu u fugliale in u lettore, da a linea di cummanda (MPV) o cù l'opzione di "Situazione aperta"

Cumu disinstallà Celluloid?

Infine, se vulete rimuovere stu lettore da u vostru sistema per qualunque ragione, pudete fà in un modu abbastanza sèmplice, basta à apre un terminal è in ellu avete da scrive u cumandimu seguente:

flatpak uninstall io.github.celluloid_player.Celluloid

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

2 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Juan Carlos dijo

    Pacchetti repository o deb, per installà u software ???