In u prossimu articulu avemu da piglià un ochju à daedalOS. Què hè un ambiente desktop chì pudemu usà da u navigatore web. In casu chì qualchissia ùn sapi micca ciò chì hè, dite chì un ambiente desktop hè una cullizzioni di cumpunenti disparati chì si integranu cù l'altri.
daedalOS hè scrittu in JavaScript è TypeScript. Piglia un approcciu sfarente à l'ambiente di scrittura tradiziunale cum'è GNOME è KDE. L'obiettivu di stu prughjettu hè di creà un ambiente desktop basatu in u web, chì cerca ancu di esse adattatu per l'usu di ogni ghjornu, ancu s'è cum'è avemu da vede più tardi, per ottene questu, hà ancu un longu caminu per andà.
Index
Installa daedalOS nantu à Ubuntu 22.04
Stu software hà da eseguisce cù l'usu filatu, chì hè un gestore di pacchetti. Per questu esempiu, andemu utilizate npm per installà u filatu. Npm hè un gestore di pacchetti per JavaScript, chì ùn hè micca preinstallatu cù Ubuntu. Allora installemu prima npm aprendu un terminal (Ctrl+Alt+T) è eseguisce u cumandimu:
sudo apt install npm
Una volta chì l'installazione hè finita, pudemu prucede è stallate u filatu. Per fà questu, in u listessu terminal avemu da scrive:
sudo npm install --global yarn
Clone repository daedalOS
U prossimu passu avemu da piglià hè clone u repositoriu di u prugettu. In un terminal basta aduprà u cumandimu:
git clone https://github.com/DustinBrett/daedalOS.git
Next andemu à cambià à u cartulare daedalOS:
cd daedalOS
Avà pudemu eseguite a nostra propria copia di u desktop daedalOS per u navigatore cù i cumandamenti:
yarn && yarn build:fs && yarn dev
L'output includerà a linea diverse linee. In unu di elli indicaranu chì u servitore hè cuminciatu à 0.0.0.0:3000, è l'url da quale accede.
Un sguardu rapidu à daedalOS
Avè u serviziu in esecuzione in u terminal, per accede à u desktop, avemu solu bisognu apre u nostru navigatore web preferitu è scrive l'URL:
http://localhost:3000
Quandu u desktop carica, se clicchemu right-click nant'à u sfondate animatu, ci sarà prisentatu cù un menu chì Ci hà da offre l'opzione di cupià i fugliali da u computer host à u desktop di u navigatore, è vice versa. Questu ci permetterà di carica i schedari.
In più dinò Ci permetterà di trascinà è abbandunà i fugliali è i cartulare in l'interfaccia daedalOS, Ancu s'è devu dì chì sta funzione durante e teste chì aghju realizatu, in certi occasioni hà fallutu. Ma quandu questu succede, l'opzione per aghjunghje i fugliali da daedalOS funziona perfettamente.
U scrivanu integra un navigatore web è un video player (Video.js) chì sustene u video HTML5 è i formati di streaming muderni. Hà ancu un visor di foto cumpatibile cù i formati APNG, AVIF, GIF, JPEG, PNG, SVG è WebP. Hè ancu dispunibule PDF.js, un visualizatore PDF, praticu ancu s'ellu un pocu lentu.
Hà dinò un cunsola di sviluppatore (DevTools), Un editore di codice (Editore Monaco), Un parser è compilatore Markdown (Marcati), Un editore di testu riccu (TinyMCE), Un cliente irc, Un tirminali tirminali assai sèmplice è a Audioplayer (webamp).
daedalOS ancu integra Ruffle per eseguisce JavaScript o applicazioni Virtual x86, un emulatore di u sistema operatore. Inoltre, ci sò ancu parechji emulatori, cumpresu Wine.
U sviluppatore di u prugettu include un wallpaper animatu, chì pò esse un prublema per l'utilizatori nantu à i machini di pocu risorse.
Mentre u desktop offre accessu à una varietà di prugrammi open source, manca ancora in parechji aspetti. Trà elli, forse u più notu hè quellu À u mumentu ùn ci permetterà micca di installà applicazioni chì ci interessanu.
In ogni casu, se stu prughjettu hè più sviluppatu, puderia esse grande per esse capace di eseguisce u vostru ambiente di desktop sanu in un navigatore web. In più, u rendiment ùn hè micca male ancu, almenu cù una macchina cù una putenza raghjone. Senza dubbitu, u so creatore hà investitu assai travagliu in u sviluppu di u prugettu. Pudete sapè più nantu à questu u vostru Repository GitHub, o pudete ancu pruvà daedalOS senza stallà lu visitendu u so situ web.
Sianu the first to comment