Ancu se Steam hà fattu assai avanzamenti in l'inclusione di i ghjochi video attuali in Ubuntu è Gnu / Linux, a verità hè chì i classici regnanu sempre è in Ubuntu ùn facenu micca eccezione. Unu di i ghjochi chì sò stati inclusi prima in Ubuntu hè statu un ghjocu di scacchi alimentatu da Gnu Chess, un mutore di scacchi assai putente chì ci hà permessu di ghjucà un ghjocu di scacchi cum'è se eramu grandi campioni di scacchi.
U mutore hè liberu è cumpletamente liberu, hè ancu in i repositori Ubuntu per pudemu ghjucà cun ellu o installallu in pochi clicchi senza avè da pagà nunda per ellu è per pudè ghjucà una partita di scacchi contr'à u nostru urdinatore.
Ma prima di installà stu mutore, duvemu prima andà Dash è in Applicazioni truvate l'applicazione Scacchi Desktop Gnome. Questa applicazione hè un'interfaccia grafica chì ci permetterà micca solu di aduprà qualsiasi mutore di scacchi ma ancu di ghjucà graficamente è ancu di pudè travaglià cù altri mutori di scacchi.
Ci sò altre interfacce grafiche chì offrenu altre opzioni è chì sò ancu dispunibili in i repositorii Ubuntu, ma a so cunfigurazione hè un pocu più cumplicata. Avà, se ti piace i paràmetri, a megliu opzione hè x bordu.
Una volta installata l'interfaccia grafica, duvemu installà u mutore di scacchi. Per fà in questu casu avemu apertu u terminal è scrivemu:
sudo apt-get install gnuchess gnuchess-book
Se vulemu veramente avè più di un mutore, in questu casu vi cunsigliemu l'opzione Crafty, un mutore interessante è liberu ancu. Per installà Crafty, apremu u terminal è scrivemu
sudo apt-get install crafty
Infine, ci hè a pussibilità di pudè ghjucà un ghjocu in ligna, in questu casu duvemu ricorre à Zippy, un prugrammu necessariu per cunnesse à i servitori di scacchi. U prublema cù sta nova funzionalità hè chì hè valida solu in Xboard è micca in Scacchi, dunque se avemu installatu a prima opzione, ùn puderemu micca ghjucà in ligna cù Zippy. Avà ci tocca à pusà è move un pezzu Qualchissia vole ghjucà una partita di scacchi?
Sianu the first to comment