Una di e novità più impurtanti di Ubuntu 16.04 LTS era u supportu per u pacchetti snap. Sti tippi di pacchetti sò tutti vantaghji, anu dettu: l'aggiornamenti sò push, chì significa chì saranu istantanei da u prugramma stessu. Tutte e dipendenze sò incluse in u pacchettu. Sò cumpatibili cù parechji sistemi operativi. Ma hè veramente tuttu bonu?
Trè anni sò passati è nò. O ancu micca. Trè anni ponu esse corti o longhi, dipende da u vostru puntu di vista, ma in u mumentu pensu chì sti pacchetti, cum'è u Flatpak, ùn sò micca perfetti cum'è previstu. Insistu: micca ancu. In questu post, hè impurtante di fà capisce chì hè u mo parè, Spiegu perchè sò cusì pessimista di marzu 2019, qualcosa chì spergu cambierà in un avvene micca troppu luntanu.
Index
I pacchetti Snap ùn si integranu micca bè cum'è APT
Cumu pudete imagine, cum'è editore di blog Linux pruvu assai software è in parechje manere sfarente. A prima cosa chì aghju nutatu ùn era micca pruvà à scrive un articulu, ma per scelta: aghju disinstallatu Firefox per installà a versione APT è subitu dopu avè principiatu Aghju capitu chì ùn era micca cusì bè integratu in u sistema upirativu cum'è a versione APT. Se devu esse onestu, avà ùn mi ricordu micca qualcosa, forse qualcosa nantu à a so UI, ma qualcosa mi hà attiratu l'attenzione per peghju è aghju pensatu: «bè, lasceraghju Firefox in a so versione APT è installeraghju u restu di i prugrammi in a so versione Snap s'ella esiste ».
Questa integrazione hè qualcosa chì i lettori di Ubunlog anu cummentatu: e cose ùn sò fatte listesse in a versione Snap chè in l'APT. E questu hè fastidiosu. Simu abituati à una cosa è a cambianu per noi. Ma ùn sò solu sti picculi cambiamenti, ma se, per esempiu, adupremu KDE è installemu un pacchettu basatu in GNOME, l'imaghjina ùn serà micca cusì bona nantu à u sistema cum'è a versione "ufficiale". È ciò chì hè peghju: ci hè un software chì ùn rispetta micca i cambiamenti cum'è i buttoni à manca, dunque finimu per avè diversi schemi di finestra. Benintesa, deve esse ricunnisciutu chì questu ùn hè micca esclusivu per e versioni Snap, ma hè più frequente. Accade ancu in e versioni Flatpak.
Induve sò questi aghjurnamenti instantani da u Snap?
Sta settimana m'avete dumandatu «Quandu hè aghjurnata? Firefox in a so versione Snap? ». Bè a teoria dice chì hè fatta automaticamente, ma nò. Si suppone chì appena avete principiatu u prugramma, pare un avvisu chì esiste una nova versione. In fattu, u scaricamentu deve esse automaticu, ma micca. Se andemu à "Aiutu" in "À propositu di Firefox", duv'ellu duverebbe apparisce chì ci hè una nova versione, pare un missaghju da u quale pudemu scaricà u codice di u navigatore. Per cupià i fugliali manualmente? Chì fastidiu! Per questu, hè megliu d'aspittà un pocu, postu chì Firefox 66 hà righjuntu i repositori APT solu 48 ore dopu u so lanciu ufficiale.
Ié, serà megliu, in u futuru. Ùn capiscu micca bè perchè e cumpagnie cum'è Mozilla preparanu l'equivalente in Windows è macOS è lascianu l'utenti di Linux. Serà perchè avemu tutti l'opzione di repositorii? Qualunque sia, vecu troppu pasotisimu è a prumessa ch'elli ci anu fattu in u 2016 riguardu l'aghjurnamenti instantani ùn sò micca stati cumpresi.
Chjuditura inaspettata
Questu pò avè da fà cù l'integrazione. Pianificate una volta per avà 42 sistemi operativi pò avè e so cunsequenze. 42 sistemi operativi sò numerosi è quella cifra pò esse multiplicata assai se si tenenu contu di i sfarenti ambienti grafichi. Aghju vistu cumu dui prugrammi, unu via Flatpak è l'altru in a so versione Snap, sò stati chjusi inaspettatamente. È cum'è utilizatore di Linux aghju una faccia stupida. Quante volte l'aghju vistu in 14 anni? Pensu chì ponu esse contati nantu à e dite di una mano è duie di quelle dite sò per sti tippi di pacchetti è questu annu. In quantu à a versione Flatpak, certe volte u prugramma ùn hè mancu statu apertu per mè, furzendu mi à stallà a versione APT.
Tuttu ùn hè micca persu
Persunalmente, Pensu chì Canonical duverebbe spinghje un pocu più cusì chì i sviluppatori sò incuraghjiti à migliurà u so software in a so versione Snap. Ciò chì ùn hè micca ricevutu hè chì Firefox sia sempre in a versione 65.x in a so versione Snap quandu a versione 66.0.1 hè dighjà dispunibule in i repositori APT è Firefox 66.0.2 serà dispunibule prestu, chì risolve dui difetti di sicurezza chì Mozilla hè stata etichettata cum'è seriu. Unu di i motivi di stu tippu di pacchettu hè a sicurezza chì l'aggiornamenti istantanei ci danu, ma ùn ci hè micca sicurezza se ùn ci hè alcun aggiornamentu. Per mè, una parte di a responsabilità hè di Mark Shuttleworth è di a so squadra.
Benintesa, tuttu ùn hè micca persu. Simu in i primi anni di vita di un sistema di pacchetti più mudernu. L'aghjurnamenti seranu megliu in l'avvene, cum'è e versioni Windows è macOS. E chjusure inaspettate saranu riparate cù i raporti chì li mandemu. Serà un pocu più difficiule per u cuncepimentu per esse perfettu in tutti i sistemi operativi, ma guasi tutti i sistemi muderni anu avà un cuncepimentu piuttostu pianu è anu qualchì similitudine.
Chì pensate di i pacchetti Snap?
7 cumenti, lasciate i toi
Per esse onesto a prima volta chì aghju installatu un snap, era per u prugramma VLC, è chì sorpresa eru, era tuttu in inglese cù una interfaccia win 98, è da quì, aghju dettu; "Ùn stallà mai più", è finu à a data ùn l'aghju fattu (un paiu d'anni), tengu i pacchetti .deb.
Aghju installatu Photoscape in snap pochi ghjorni fà è era una merda, ùn ci era manera, l'aghju disinstallatu, aghju installatu u vinu cum'è prima è l'aghju curatu cum'è windows exe è deve travaglià senza prublemi, sò d'accordu, u risultatu ùn hè micca lucidati è danu prublemi di funziunamentu.
Salutu Paco. Verificatu subitu è iè, ùn mi apre mancu, mi dà parechji errori. L'unica cosa chì vi diceraghju hè chì Photoscape hè per Windows è macOS, allora parlemu di un "portu" chì prova à mette u principale è u software di emulazione in u listessu pacchettu.
Ciò chì hè sicuru hè chì, cum'è immaginu chì ti accada, pensu chì ùn devenu micca lancià un pacchettu se ùn l'anu micca pruvatu abbastanza, almenu micca unu cusì.
Postu chì devu pruvà assai cose, continueraghju à pruvà. In questu momentu aghju a versione Snap di GIMP perchè a versione APT m'hà datu prublemi.Oo Ciò chì accade hè chì in u mo casu ci seranu residui d'altre installazioni chì ùn vogliu micca circà. Quandu furmatu u mese prossimu, mi fermu cù e versioni APT per tutte e cose impurtanti. Pensu chì sia troppu prestu per i sistemi di pacchetti Flatpak è Snap.
A salutazione.
Sò d'accordu, a versione SNAP hè lenta è ùn funziona micca sempre, megliu una APPImage?
À u principiu di l'annu aghju pruvatu Freecad è chjappà nantu à Debian 9, aghju avutu da lascià cum'è impossibile. I listessi prublemi chì Juan Carlos cummenta è partenze inaspettate da u prugramma. Torna à Freecad 0.16 chì hè quellu dispunibule in i repositori attuali.
Aghju pruvatu a versione snap di LibreOffice è m'hà datu prublemi. In l'ultimi 10 ghjorni aghju pruvatu parechje versioni di prugrammi cù snap è più o menu anu travagliatu u listessu cum'è sempre ma a verità hè chì ùn facenu micca a diferenza per u megliu è in u casu di LibreOffice hè direttamente peghju per mè cun snap.
Devu fà una installazione pulita di Ubuntu sta settimana è vultaraghju tuttu in apt è aghjurneraghju più veloce cù ppa s'ellu ci hè dispunibule.
Ùn pudete micca imaginà u dannu chì fate per voi stessi quandu sguassate i messaghji da noi lettori quandu ùn li piace micca ... duvete allora disattivà a casella di cumenti. Mr. Dopu avè una parotite, ùn avete guasgi micca lettori è osate per filtracci.